دلیل کمبود بلیت اتوبوس در پایانه ها در زمان پیک سفر
مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران دلایل کمبود بلیت در پایانه ها در اوقات پرتقاضا را تشریح کرد.
مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران دلایل کمبود بلیت در پایانه ها در اوقات پرتقاضا را تشریح کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پوریا علیمردانی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که انتظار داریم دولت و وزارت صمت انجام بدهند، افزایش عرضه و تسهیل گری خدمات برای اتوبوس های بین شهری است، اظهار کرد: تعرفه های واردات اتوبوس را به نحوی تنظیم کنند که برای سرمایه گذاران این حوزه واردات اتوبوس بین شهری به صرفه باشد. اکنون با کمبود اتوبوس بین شهری مواجه هستیم و همین وضعیت باعث شده است تا در اوقاتی که تقاضا زیاد است، با کمبود اتوبوس و درواقع کمبود بلیت در پایانه ها مواجه بشویم.
وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مسائل مورد توجه تنظیم قیمت بلیت اتوبوس هاست، اظهار کرد: قیمتی که برای بسیاری از مقاصد تنظیم شده صرفه اقتصادی ندارد، به طوری که قیمت اتوبوس و هزینه های دیگری که راکب یا شرکت صاحب اتوبوس باید پرداخت کند، با این قیمت همخوانی ندارد. امیدوار هستیم تا شاهد یک تنظیم گری در حوزه قیمت نرخ بلیت اتوبوس های بین شهری باشیم.
علیمردانی خاطرنشان کرد: این اقدام باید در چارچوب منطق باشد تا هم برای مسافر بین شهری مشکلی ایجاد نشود و هم برای شرکت های حمل و نقلی از نظر اقتصادی به صرفه باشد. این هم از جمله مسائلی است که انتظار داریم در دولت به آن رسیدگی شود.
بنا براعلام سایت شهر، وی با پرداختن به اهمیت هوشمندسازی در ارائه خدمات بهتر به مسافران در پایانه ها گفت: باتوجه به اینکه پایانه غرب و جنوب پایانه های متمرکز ما هستند، طرح هوشمندسازی را با پایانه غرب شروع کردیم. تابلوی اطلاع رسانی در غرب نصب شده و در پایانه جنوب نیز به زودی نصب خواهد شد اما اطلاع رسانی هر دو هوشمند و تمام سرویس ها در سایت قابل مشاهده است. چرخه هوشمندسازی در پایانه های بیهقی و شرق نیز شروع شده است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.