بازدید سایت : ۳۶۵۲۸

تلاش دولت برای توسعه و نوسازی زیرساخت‌ های حمل و نقل عمومی

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور درباره رویکرد توسعه ای حمل و نقل پاک و فعال در شهرها توضیحاتی را ارائه کرد.

تلاش دولت برای توسعه و نوسازی زیرساخت‌ های حمل و نقل عمومی
تین نیوز |

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور درباره رویکرد توسعه ای حمل و نقل پاک و فعال در شهرها توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مهدی جمالی نژاد رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره حذف خودرومحوری و تاکید بر رویکرد انسان محوری در شهرهای کشور گفت: رویکرد انسان محوری بعنوان یکی از مهمترین اصول شهرسازی در حوزه برنامه ریزی ترافیک نیز به خصوص در سالهای اخیر اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده و در برنامه های جامع حمل و نقل و ترافیک یکی از اساسی ترین اصول برنامه ریزی ها قرار دارد.

وی ادامه داد: از مهمترین سرفصل های مرتبط با این موضوع، توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه حمل و نقل پاک و فعال، ایجاد محدودیت برای ترددهای خودرویی شخصی است که در سیاست ها، برنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی همواره مدنظر بوده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: هرچند با کمبود و فرسودگی ناوگان در انواع حمل و نقل عمومی شهری اعم از مترو و اتوبوس و تاکسی مواجه هستیم اما دولت تمام تلاش خود را برای حمایت از شهرداریها و توسعه و نوسازی این زیرساخت ها می کند.

جمالی نژاد تصریح کرد: رویکرد توسعه حمل و نقل پاک و فعال در شهرها که راهبرد دهه اخیر در مدیریت شهری دنیاست در کشور ما نیز مدنظر قرار گرفته و در برنامه های توسعه پیاده راهها، توسعه مدهای سبک و پاک مثل دوچرخه های برقی و اشتراکی و اسکوترهای اشتراکی مورد توجه قرار دارد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر ایجاد محدودیت های مکانی، زمانی و مالی برای ترددهای خودرویی شخصی نیز با استفاده از ابزارهای نوین و روش های مبتنی بر هوش مصنوعی موردنظر قرار دارد. امید می رود با مجموعه این اقدامات شهرها برای زندگی انسان ها محیط مناسبتری باشند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه از تصویب لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها بیش از دو سال می گذرد تاکنون چقدر مصوبات این لایحه اجرایی شده است؟ گفت: در قانون درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری ها بندها و سرفصل های مهمی از قبیل تصویب کدهای عوارضی جدید، اعتبارات ماده ۲۸۰ً قانون مالیات مستقیم، ماده ۲۳ جرایم رانندگی، ایجاد سرفصل آموزش در  شهرداری ها و دهیاریها اجرا و منجر به خلق درآمد این دو نهاد گردیده است.

جمالی نژاد تصریح کرد: از مهم ترین ماده  قانون مذکور که در حال انجام است ماده ۱۵ موضوع تصویب اساسنامه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور است.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور درباره نظارت بر اجرای این قانون گفت: همچنین در بعد نظارت چنانچه بندها و ماده های قانونی از سوی دستگاه های ذیربط انجام نشود از طریق دستگاه های نظارتی (سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی و ..) پیگیری و نظارت می گردد و در مواردی که مصوبه هیات وزیران ابلاغ گردد نیز از سوی سازمان پیگیری و نظارت می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.