حادثه آزادراه تهران - شمال در منطقه بهره برداری شده نبود
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال گفت: حادثه آزادراه تهران- شمال در منطقهای رخ داده که در حال بهره برداری نبوده و ارتباطی به فاز یک و چهار و تونل البرز که مردم استفاده میکنند ندارد.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال گفت: حادثه آزادراه تهران - شمال در منطقه ای رخ داده که در حال بهره برداری نبوده و ارتباطی به فاز یک و چهار و تونل البرز که مردم استفاده می کنند ندارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شب گذشته خبری مبنی بر حادثه ای در یکی از تونل های آزادراه تهران-شمال و ریزش داربست منتشر شد که طی آن ۱۲ نفر دچار حادثه شده اند که به بیمارستان منتقل شده و البته مشکل خاصی برای آنها ایجاد نشده است.
در این راستا سعید شاهسواری، مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال درباره این حادثه توضیح داد: این اتفاق یک حادثه کارگاهی در منطقه دو بوده که در حال ساخت است و هنوز حتی به مرحله بهره برداری نرسیده است.
وی درباره جزئیات این حادثه توضیح داد: از طرفی بر خلاف آنچه که در برخی رسانه ها آمده، این حادثه ریزش تونل نبوده، زیرا تونل های این بخش تمام شده است؛ بلکه داربستی در بیرون تونل بسته بودند که بتن بریزند و در اثر در رفتن قالب، یک حادثه کارگاهی رخ داده که چهار نفر از کسانی که در حال ساخت بودند، مصدوم می شوند و نه ۱۲ نفر.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: این چهار نفر به بیمارستان منتقل شدند که دو نفرشان مرخص شده و دو نفر دیگر هم در حال انجام کارهای تکمیلی هستند و به زودی مرخص می شوند و حال ایشان هم مساعد است. در واقع حادثه شدیدی رخ نداده و حتی شکستگی هم نداشتیم، با وجود زیرنویس تلویزیون که حتی فوتی هم برای این حادثه ذکر کردند.
شاهسواری خاطرنشان کرد: این حادثه در منطقه ای رخ داده که در حال بهره برداری نبوده است و مقرر شده بهار سال آینده بهره برداری شود و ارتباطی به فاز یک و چهار و تونل البرز که مردم استفاده می کنند، ندارد؛ بلکه یک حادثه کارگاهی بوده که در داخل پروژه رخ داده است.
فاز اول و چهارم پروژه آزادراه تهران - شمال به بهره برداری رسیده اما فاز دوم آن هنوز تکمیل نشده است؛ پیش از این نیز خیرالله خادمی -مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور- درباره زمان بهره برداری از فاز دوم آزادراه تهران-شمال و تامین ایمنی آن گفته بود: عملیات اجرایی این آزادراه تا پایان سال تمام می شود اما اقدامات ایمنی از جمله تاسیسات کنترلی، روشنایی تونل ها، جت فن هایی که باید در تونل ها نصب شود و سیستم های هوشمند، کمی زمان بر است.