بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

تعداد فوتی‌های تصادفات درون شهری فارس ۱۴ درصد کاهش یافت ‌

تین نیوز | رئیس پلیس راهور استان فارس از کاهش ۱۴ درصدی فوتی‌های تصادفات درون شهری استان فارس در ۱۰ ماه گذشته خبر داد.
 
سرهنگ مصطفی عباسی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به تشریح تمهیدات و محدودیت‌های ترافیکی در راستای هر چه بهتر برگزار شدن راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال در شیراز پرداخت و اظهار داشت: مسیر راهپیمایی از میدان شهدا آغاز شده و از مسیر چهار راه زند، میدان امام حسین(ع)، پل باغ صفا ادامه یافته و به میدان آزادی منتهی می‌‌شود.
 
وی با بیان اینکه به دلیل تغییر مسیر محدودیت‌های ترافیکی بیشتری اعمال می‌شود، افزود: از ساعت 7 صبح روز چهارشنبه 22 بهمن تردد و عبور و مرور تمام خودروها، موتورسیکلت و دوچرخه از چهار راه هجرت به سمت میدان شهرداری(تقاطع هجرت)، تقاطع سعدی – فردوسی و خیابان رودکی به سمت خیابان کریم خان زند ممنوع است.
 
سرهنگ عباسی عنوان کرد: همچنین روی پل نشاط، سه راهی خیابان مشکین‌فام، بازار انقلاب و چهار راه باغ‌تخت به سمت بلوار آزادی، ، خیابان ابریشمی از سمت بلوار جمهوری، خیابان جهادسازندگی از تقاطع چنچنه به سمت میدان آزادی، خیابان خاک‌شناسی از تقاطع نارون به سمت بلوار آزادی از دیگر مسیرهایی است که در این روز در آنها محدودیت ترافیک اعمال می شود.
 
وی تصریح کرد: خیابان ساحلی غربی از مقابل کوچه 6 به سمت پل باغ صفا، خیابان نشاط از پشت هتل پارس به سمت پل باغ صفا، تقاطع پوستچی به سمت میدان امام حسین(ع)، تقاطع 15 خرداد به سمت میدان امام حسین(ع)، خیابان خیام از سمت تقاطع خیرات و خیابان انوری و تقاطع مشیر به سمت خیابان کریم خان زند، چهار راه پیروزی به سمت میدان شهدا، تقاطع دروازه سعدی به سمت زیرگذر زند، ابتدای زیرگذر زند به سمت چهار راه زند، کنارگذر ساحلی مسیر شرق به غرب از پل علی‌بن‌حمزه تا پل باغ صفا و کنارگذر ساحلی مسیر غرب به شرق از پل شهیدان شیخی تا بازار انقلاب نیر تردد خودرو ممنوع است.
 
رئیس پلیس راهور استان فارس با اشاره به اینکه پاکسازی مسیرهای اعلام شده از ساعت 3 صبح آغاز می‌‌شود، خاطرنشان کرد: اگر ساکنان این محدوده مجبور به پارک خودرو هستند باید تا پیش از ساعت 5 صبح خودروی خود را از این مسیر بردارند.
 
سرهنگ عباسی با تأکید بر اینکه در روز راهپیمایی تردد وسایل نقلیه امدادی نیز به حداقل می‌رسد، تصریح کرد: پارک خودرو در انشعابات مسیرهای ممنوع و اعلام شده مجاز است و خودروهایی که در مسیر راهپیمایی پارک شود به پارکینگ انتقال می‌یابد و افراد باید پس از پایان راهپیمایی به مأموران راهنمایی و رانندگی که در محل حضور دارند برای دریافت قبض پارکینگ مراجعه کنند.
 
وی با بیان اینکه اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای انتقال مردم در روز 22 بهمن به سمت مسیرهای راهپیمایی توسط اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی انجام شده، عنوان کرد: برای جلوگیری از ایجاد ترافیک مردم حتی‌الامکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
 
رئیس پلیس راهور استان فارس با اشاره به اینکه موتورسواران نیز مجاز به تردد در مسیر راهپیمایی نیستند، بیان کرد: از سال گذشته محدودیت‌ها برای موتورسواران با نوار زرد رنگ مشخص شده است.
 
سرهنگ عباسی با بیان اینکه امسال در حوزه درون‌شهری براساس آمار اعلام شده توسط پزشکی قانونی در سطح استان تعداد کشته‌ها در 10 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش داشته، اظهار داشت: آموزش‌هایی در این حوزه از سال گذشته در سطح استان آغاز شده که آموزش در مدارس، ادارات، مراکز نظامی و غیرنظامی از این جمله بوده و مهم‌ترین عامل کاهش تعداد کشته‌های استان در حوزه درون‌شهری همراهی و همدلی مردم است.
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین مورد کشت‌های تصادفات درون‌شهری عابران پیاده و موتورسواران هستند، افزود: بیش از 60 درصد عامل تصادفات وسایل نقلیه، 20 درصد عابران و 20 درصد نیز مناسب نبودن زیرساخت‌ها است.
 
رئیس پلیس راهور استان فارس از توقیف حدود 34 هزار و 900 دستگاه موتورسیکلت حادثه‌ساز از ابتدای امسال تا پایان دی ماه خبرداد و گفت: در همین مدت نیز 38 هزار خودرو توقیف شده و افزایش برخوردهای قانونی سبب کاهش کشته‌ها شده است.
 
سرهنگ عباسی با بیان اینکه مهم‌ترین معضل برای موتورسواران عدم استفاده از کلاه ایمنی است، خاطرنشان کرد: 75 درصد از راکبان و ترک‌نشینان موتورسیکلت‌ها به دلیل ضربه مغزی فوت می‌شوند و بسیاری از آنها در محل‌های تردد ممنوع عبور و مرور دارند.
 
وی با اشاره به اینکه در مجموع تعداد تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی در حوزه درون‌شهری در سطح استان در 10 ماه گذشته 4 درصد کاهش یافته، تصریح کرد: آمار تصادفات در سطح شهر شیراز نیز 17 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و تعداد متوفیات در شهر شیراز در 10 ماه گذشته 179 نفر بوده که در مدت مشابه سال گذشته 216 نفر بودند.
 
رئیس پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه استان فارس در سطح کشور در حوزه درون‌شهری رتبه دوم کشوری از نظر کاهش تعداد کشته‌ها را به خود اختصاص داده، عنوان کرد: بیشترین  جرحی شهر شیراز در حاشیه شهر و در بلوارهای رحمت، حسینی‌الهاشمی، سرداران، مدرس و شب‌ها در بلوار چمران رخ می‌دهد.
 
سرهنگ عباسی با اشاره به اینکه کاربری‌های ترافیک‌زا و جاذبه سفر در سطح شیراز زیاد است، بیان کرد: حمل و نقل بار درون‌شهری نیز یکی از عوامل ایجاد ترافیک است که باید ساماندهی شود.
 
وی برطرف شدن مشکل ترافیک در سطح شهر شیراز را نیازمند همدلی، هماهنگی و انسجام بین مدیران دانست و گفت: از یک سال گذشته که طرح ترافیک شهر شیراز متوقف شد تاکنون حتی یک جلسه توسط مدیران برگزار نشده و مدیران باید با هماهنگی با یکدیگر تصمیم واحدی در این زمینه بگیرند.
 
رئیس پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه طرح ویژه ترافیک از ابتدای اسفندماه امسال اجرایی می‌شود، اظهار داشت: این طرح در راستای کاهش و کنترل ترافیک شهر شیراز در اسفندماه با استفاده از نیروهای کمکی اجرا می‌شود و یک طرح ویژه نیز برای زمان‌های اوج ترافیک در نظر گرفته شده است.
 
سرهنگ عباسی با اشاره به اینکه برخورد با تخلفات در 10 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش داشته که با همکاری تیم ضربت اجرایی شده، خاطرنشان کرد: تا کمتر از 15 روز دیگر مرکز مونیتورینگ برای مراکز و مناطقی که تخلف بیشتری در آن منطقه رخ می‌دهد راه‌اندازی می‌شود و تمام مباحث نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آماده شده است.
 
وی با بیان اینکه با استفاده از سیستم مونیتورینگ تاکسی‌ها نیز به صورت مکانیزه نظارت می‌شوند، تصریح کرد: تخلف ابتدا با پیامک تذکر داده شده و اگر تکرار شود قبض جریمه صادر می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.