بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

آغاز امدادرسانی نوروزی هزار و ۳۵۰ پایگاه جمعیت هلال احمر

آغاز امدادرسانی نوروزی هزار و ۳۵۰ پایگاه جمعیت هلال احمر

تین نیوز | معاون برنامه ریزی و آموزش های تخصصی و همگانی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: فعالیت یک هزار و 350 پایگاه امداد و نجات نوروزی این جمعیت از روز دوشنبه در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، سعید متانی در آیین افتتاحیه طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین سال 94ادامه دارد.

وی تعداد نیروهای به کار گرفته شده در این طرح را پنج هزار و 800 نفر اعلام و افزود: در این طرح هزار و 150 دستگاه آمبولانس، 409 دستگاه خودرو کمک دار، 209 دستگاه خودرو ویژه، 125 دستگاه موتورسیکلت و هزار و 301 دستگاه خودرو عملیاتی نیز مشارکت دارند.

معاون برنامه ریزی و آموزش های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: همچنین در ایام نوروز 17 فروند بالگرد برای امداد و نجات هوایی 20 روزه در استان های دارای اوج ترافیک مسافری مورد استفاده قرار می گیرند.

به گفته متانی شمار پایگاه های امداد و نجات هلال احمر در نوروز 94 نسبت به نوزوز 93، 13 درصد رشد یافته است.

این مسوول بر اهمیت امداد و نجات هوایی در حوادث تاکید کرد و گفت: رویکرد این جمعیت برای هر استان اختصاص یک فروند بالگرد امداد و نجات است و در سال آینده سه فروند بالگرد به چرخه امداد و نجات هوایی افزوده خواهد شد.

متانی گفت: تمام کسانی که در طرح امداد و نجات نوروزی شرکت کرده اند در دوره های بازآموزی، آخرین آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

وی بر ضرورت هماهنگی دستگاه های مسوول در بخش امداد و نجات، بویژه اورژانس با این جمعیت تاکید کرد و افزود: با همکاری و مشارکت می توان کمبودها را جبران کرد.

وی در خصوص تجهیز استان ها به تجهیزات امدادرسانی گفت: سیاست این جمعیت بر این است تا هر استانی، با توجه به نوع حادثه خیزی که دارد به تجهیزات مورد نیاز مجهز شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.