بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ توصیه‌های حجت‌الاسلام مرادی برای سفرهای نوروزی ۹۵

◄ توصیه‌های حجت‌الاسلام مرادی برای سفرهای نوروزی ۹۵

تین نیوز| حجت الاسلام مردای طی روزهای اخیر با انشار یک پیام صوتی در شبکه های اجتماعی و استناد به کلام الله «لا تاخذوه سنته و لا نوم» از مردم خواست برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار در سفر هنگام خواب‌آلودگی رانندگی نکنند.

به گزارش تین نیوز، حجت الاسلام شهاب مرادی چندی پیش با انتشار یک پیام صوتی در شبکه‌های اجتماعی ضمن اشاره به حوادث رانندگی و تاثیر خواب‌آلودگی بر آن اظهار داشت: در آیت الکرسی یک نکته ای وجود دارد که بسیاری از مردم بدان توجه نمی‌کنند و اینکه خداوند بزرگ زمانی که می‌خواهد خود را معرفی کند می‌گوید «لا تاخذوه سنته و لا نوم» یعنی چُرت و خواب خدا را فرا نمی‌گیرد.

وی افزود: لذا انسان‌ ماخوذ خواب است و علی‌رغم اینکه انسان‌ها گرفتار خواب هستند، بسیاری از مردم با باور غلطی که می توانند جلوی خواب خود را بگیرند در حوادث رانندگی به خود یا دیگران آسیب می‌رسانند.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه «فقط خداوند متعال گرفتار خواب نمی‌شود» تاکید کرد: لازم است این موضوع را به یکدیگر توصیه کنیم که قدرت خواب از اراده انسان بیشتر است و پهلوان ترین انسان‌ها نیز نمی تواند جلوی خوابیدن خود را بگیرد. خواب لحظه ای بر چشم انسان فرود می‌آید و تمام اتفاقات ناگوار در همان لحظه رقم می خورد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان داشت: برخی از این هشدارها در زمان خواب ‌آلودگی رانندگان باعث جلوگیری از ادامه این روند و تبدیل شادی های سفر به غم و عزا می شود. لذا باید در نظر داشت که انسان از اساس ضعیف است.

وی با اشاره تاثیر آیات قرآن بر مردم خاطرنشان کرد: در سفرها سوره صمد زیاد خوانده شود، همچنین در روایات آمده است؛ اگر یک بار آیت الکرسی خوانده شود خداوند فرشته‌ای را برای حفاظت وی می فرستد در صورتی که پنج بار بخوانند خداوند به طور ویژه از فرد محافظت می کند.

حجت الاسلام شهاب مرادی یادآور شد: ان شالله با مهربانی به خانواده و دیگران از حوادث محصون و محفظ بمانید و از ذکر صلوات بر محمد و آل محمد قافل نباشید. البته باید در نظر داشت که انگشتر عقیق یمن حرز است که توضیح آن بسیار مفصل است و نیاز به توضیحات جامع و کامل‌تری دارد.

وی در پایان از مردم درخواست کرد تا این مطالب را برای آنان که دوستشان دارند ارسال کنند.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.