بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

کواکبیان: درخواست از رهبری برای تغییر قانون اساسی و «جمهوریت سوم»

در سیستم نظام باید تغییرانی صورت بگیرد. اشاره می‌کنم به طرح جمهوریت سوم. یعنی کاملا ریاست‌جمهوری و نه کاملا پارلمانی. ما در زمان امام جمهوریت اول را تجربه کردیم و خود امام هم پیش‌بینی کردند بعد از ایشان جمهوریت دوم شکل گیرد.

کواکبیان: درخواست از رهبری برای تغییر قانون اساسی و «جمهوریت سوم»
تین نیوز

کنگره حزب مردم‌سالاری پنجشنبه در تهران برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، مصطفی کواکبیان، نماینده تهران و دبیرکل این حزب در این کنگره از برنامه این حزب برای نوشتن نامه‌ای در راستای بازنگری در قانون اساسی به مقام معظم رهبری خبر داد.

کواکبیان در این کنگره گفت: در سیستم نظام باید تغییرانی صورت بگیرد. اشاره می‌کنم به طرح جمهوریت سوم. یعنی کاملا ریاست‌جمهوری و نه کاملا پارلمانی. ما در زمان امام جمهوریت اول را تجربه کردیم و خود امام هم پیش‌بینی کردند بعد از ایشان جمهوریت دوم شکل گیرد.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: نامه‌ای تدارک دیده‌ایم که خدمت مقام معظم رهبری بدهیم و از ایشان بخواهیم برای بازنگری در قانون و شکل‌گیری جمهوریت سوم اقدام کنند.

کواکبیان ادامه داد: نهادهای انتخاباتی در نظام باید برجستگی داشته باشند و نهادهای انتصابی اگر وجود دارند، پاسخ‌گویی داشته باشند. نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: همان‌طور که در قانون هم گفتیم، قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان باید اجرائی شود و عزیزان سالخورده بروند استراحت کنند. اعضای مجمع تشخیص و شورای نگهبان هم باید به این قانون عمل کنند. رهبری اگر دستور دهند می‌شود این اقدامات را اجرائی کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.