بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
معاون اول رییس‌جمهوری:

عده‌ای به دنبال تخریب روحیه مردم و مدیران هستند

«القای ناکارآمدی» تمام حربه‌ای است که مخالفان دولت علیه آن به کار می گیرند.

عده‌ای به دنبال تخریب روحیه مردم و مدیران هستند
تین نیوز

«القای ناکارآمدی» تمام حربه‌ای است که مخالفان دولت علیه آن به کار می‌گیرند. 2262 روز از روی کار آمدن حسن روحانی پس از هشت سال مدیریت اصولگرایانه می‌گذرد اما گویا برای این رویه پایانی نیست. از همین روی گلایه‌های مقامات اجرایی نیز به چشم و گوش تکراری می‌آید.

به گزارش تین نیوز به نقل از اعتماد، اسحاق جهانگیری، بعدازظهر روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح شرکت صنایع غذایی عالیفرد که در شهرستان فیروزکوه برگزار شد، شرکت کرد و در جمع حاضران سخنرانی کرد. گرچه بخش عمده‌ای از سخنرانی معاون اول اقتصادی و در مورد فعالیت‌های بخش خصوصی بود اما او در آغاز سخن به مساله‌ای پرداخت که به نظر می‌رسد برای دولتی‌ها به معضلی جدی بدل شده است.

معاون اول رییس‌جمهوری مدیران توانمند و موفق را برای کشور «نعمتی» توصیف کرد که باید قدردان‌ آنها بود، از همین روی تاکید کرد که امروز مهم‌ترین موضوع برای ادامه مسیر قدرتمند اقتصاد و صنعت کشور «حفظ روحیه مدیران» است؛ درست آنچه به‌زعم جهانگیری و بسیاری دیگر از دولتمردان همواره در معرض تخریب برخی جریان‌هاست. «متاسفانه عده‌ای در کشور ما فقط به دنبال تخریب روحیه مردم و مدیران هستند و به هر بهانه‌ای با خواندن آیه یأس بذر ناامیدی را در جامعه می‌پاشند؛ کسانی که در کارنامه و سوابق فعالیت‌شان هیچ حرکتی برای پیشرفت کشور دیده نمی‌شود.» این جملات گلایه جهانگیری از جریانی بود که دولت از زمان آغاز به کار نسبت به رفتارهای آن هشدار داده و می‌دهد.

او همچنین در توصیف این افراد و جریان‌ها توضیح داد که «این عده فقط به دنبال چوب گذاشتن لای چرخ دیگران هستند و با نق زدن مداوم در روحیه مدیران خدشه وارد می‌کنند.» و در ادامه به مسوولیت خود اشاره کرده و گفت: «وظیفه من این است که در حد توانم از روحیه مدیران صیانت و حمایت کنم.»

معاون اول رییس‌جمهوری در ادامه صحبت‌ در جمع مدیران این شرکت صنایع غذایی به خواست رهبر انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: «خواست رهبر معظم انقلاب و روسای قوای سه‌گانه نیز حفظ روحیه مدیران است، بنابراین باید کاری کنیم تا مدیران سالم در میدان عمل پای کار بایستند و دغدغه‌ای نداشته باشند.»

جهانگیری افزود: «ممکن است گاهی به دلیل تخلف برخی افراد، فضاسازی‌هایی علیه مدیران کشور انجام شود که ما نباید اجازه دهیم روحیه مدیران خوب کشور متزلزل شود. البته این به معنای برخورد با متخلفان نیست زیرا فردی که تخلفی انجام داده حتما باید پاسخگو باشد.»

او در بخش دیگری از سخنانش به همت مدیران کشور برای عبور از گردنه جنگ ظالمانه اقتصادی و تحریم‌ها اشاره و در همین راستا گزارشی از آمار برخی محصولات تولیدی ارایه کرد و گفت: «در

6 ماهه نخست سال جاری دوسوم کالاها در بخش‌های مختلف نظیر محصولات فلزی و غیرفلزی، لوازم خانگی، صنایع غذایی و پوشاک با افزایش تولید مواجه بوده‌اند.»

گلایه و هشدارهای جهانگیری تازگی ندارد. پیش از معاون اول بارها رییس‌جمهوری نیز در خلال سخنرانی‌های متعدد به جریانی اشاره کرده‌ بود که تلاش می‌کنند تا ناامیدی به مردم تزریق کنند. این رویه البته در آستانه هر انتخابات تشدید می‌شود. پیش از این دولت تشدید شدن این روند را در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی دور دهم تجربه کرد. اسم رمز این حملات آن زمان «برجام» بود.

پس از انعقاد قرارداد برجام میان ایران و 1+5 تخریب دولت شدت گرفت تا دست‌کم ترکیب مجلس بعدی آن‌طور چیده شود که همراهی با دولت وقت نداشته ‌باشد. با این حال منویات این جریان چنان‌ که باید برآورده نشد. این رویه پیش از انتخابات 96 نیز تکرار شد تا به دی ‌ماه همان سال رسید؛ دی ماهی که حوادث آن همان حوادثی است که به قول روحانی ورق را برگرداند و همه ‌چیز جور دیگری رقم خورد.

این‌بار در شرایط بحرانی بین‌المللی و شرایط سخت اقتصادی آنچه مورد تاکید و توجه معاون اول رییس‌جمهوری که خود نیز چهره‌ای اقتصادی است، قرار گرفته، حفظ روحیه مدیران و جلوگیری از ناامیدی آنها است، آن هم در شرایطی که تجربه نشان داده این فشارها در آستانه هر انتخابات ازسوی جریان رقیب و مخالف دولت شدت گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: روزنامه اعتماد
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.