بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

تحریم‏های دریایی در آخرین مرحله برداشته خواهد شد

تحریم‏های دریایی در آخرین مرحله برداشته خواهد شد

تین نیوز | مدیرعامل مؤسسه رده‏بندی ایرانیان گفت: اجرای کنوانسیون‏های دریایی صرفا یک الزام ایمنی، کیفی و فنی نیست؛ بلکه رژیم کنترل‏کننده‏ای برای اقتصاد دنیا و گردش کار جهانی است.
 
حسن رضا صفری که امروز در نشست خبری شانزدهمین همایش صنایع دریایی به مناسبت هفته دریانوردی با موضوع «صنعت دریایی و اجرای مقررات دریایی» سخن می‏گفت؛ توضیح داد: قوانین و مقررات دریایی واجد ویژگی مهمی است و آن هم، بین‏المللی بودن آن است.
 
وی با بیان اینکه «کشور با پیوستن به هر کنوانسیون سازمان جهانی دریانوردی (IMO) و تصویب آن در مجلس تعهدی بین‏المللی را می‏پذیرد»، تصریح کرد: این کنوانسیون‏ها باعث می‏شود تا فعالیت‏ها و صنایع دریایی ما از استانداردهای بین‏المللی برخوردار شوند؛ اما درعین حال، ما را در خطر تحریم قرار می‏دهد.
 
صفری با اشاره به اینکه «دشمنان در سال‏های اخیر از محاصره دریایی ایران سخن گفته و آن را پیگیری کرده‏اند»، کنوانسیون‏های دریایی را ابزاری در راستای این هدف خواند و گفت: این کنوانسیون‏ها در شرایط تحریم، عملا نقش رژیم دیکته‏شده‏ای را ایفا می‏کند که با استناد به آن، تحریم‏ها اجرایی می‏شود.
 
مدیرعامل مؤسسه رده‏بندی ایرانیان با اشاره به نقش این مؤسسه در ادامه تردد کشتی‏های ایران در آب‏های بین‏المللی در شرایط تحریم گفت: ما موفق شده‏ایم تحت همین رژیم بین‏المللی تأییدیه لازم را از IMO دریافت کنیم و یاریگر حمل‏ونقل و صنایع دریایی کشور باشیم.
 
صفری همچنین در پاسخ به این پرسش که «پس از توافق ژنو تا چه حد از تحریم‏های دریایی ایران کاسته شد؟»، تصریح کرد: در بخش دریایی هیچ تحولی را در یکسال گذشته شاهد نبوده‏ایم؛ اما گشایش‏های صورت گرفته در فعالیت‏های مالی، بانکی و بیمه‏ای بخشی از مشکلات صنایع دریایی را نیز کاهش داده است.
 
وی درعین حال پیش‏بینی کرد که حتی در صورت توافق نهایی ایران با 5+1، تحریم‏های دریایی به دلیل اهمیت خاص خود در آخرین مرحله برداشته خواهد شد.
 
 
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.