بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

وزرای خارجه ایران و آفریقای جنوبی دیدار کردند

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی با وزیر روابط و همکاری بین المللی این کشور دیدار و درباره مهم ترین مسائل دوجانبه و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

وزرای خارجه ایران و آفریقای جنوبی دیدار کردند
تین نیوز

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه صبح امروز با نالدی پاندور وزیر روابط و همکاری بین المللی آفریقای جنوبی دیدار کرد. امیرعبداللهیان که برای شرکت در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی راهی این کشور شده است، بامداد ۱۹ مردادماه وارد فرودگاه پرتوریا شد و مورد استقبال مقامات آفریقای جنوبی قرار گرفت.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، امیرعبداللهیان همچنین پیش از آغاز سفر خود به آفریقای جنوبی هدف از این سفر را برگزاری کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی پس از یک وقفه سه ساله به دلیل شرایط کرونایی، اعلام کرد.

وی پیگیری موضوعات دوجانبه و برخی مسائل بین المللی و نیز دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه آفریقای جنوبی را از دیگر محورهای این سفر اعلام کرد و گفت: از روز دوشنبه (۱۶ مرداد) تیمی متشکل از معاونان وزیر به همراه بخش خصوصی ایران در آفریقای جنوبی حضور دارند و در رایزنی با مسئولان وزارت خارجه این کشور مشغول نهایی سازی موضوعات مربوط به همکاری های ۲ کشور و آماده کردن اسناد برای سفر آینده رئیس جمهور ایران هستند.

امیرعبداللهیان بیان کرد: رئیس جمهور آفریقای جنوبی از رئیس جمهور کشورمان دعوت کرده است که دوم شهریورماه در نشست دوستان بریکس که در سطح سران این سازمان برگزار می شود، حضور یابد و علاوه بر آن در فصل پائیز نیز سفر دوجانبه رئیس جمهور به آفریقای جنوبی در قالب برنامه ای مفصل تدارک دیده شده است. در جریان این سفر هماهنگی ها برای هر ۲ سفر آتی رئیس جمهور به آفریقای جنوبی (نشست سران بریکس و نشست تخصصی ۲ جانبه) در دستور کار قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.