بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

حمایت پوتین از فعالیت گروه تماس شانگهای افغانستان و راهکارهای صلح در اوکراین

پوتین: ما از ایده از سرگیری فعالیت های گروه تماس سازمان همکاری شانگهای افغانستان حمایت می کنیم. ما فکر می کنیم که این به عادی سازی بیشتر وضعیت در این کشور کمک می کند.

حمایت پوتین از فعالیت گروه تماس شانگهای افغانستان و راهکارهای صلح در اوکراین
تین نیوز

رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه گفت، مسکو از ایده از سرگیری کار گروه تماس سازمان همکاری شانگهای و افغانستان حمایت می کند و معتقد است که این امر به عادی سازی بیشتر اوضاع در این کشور کمک خواهد کرد. او همچنین از پیشنهادات اعضا در مورد حل و فصل مناقشه در اوکراین تشکر کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در آستانه گفت: ما این موضوع را درست می دانیم که سازمان همکاری شانگهای به طور سنتی از نزدیک درگیر مشکلات افغانستان بوده است. ما از ایده از سرگیری فعالیت های گروه تماس سازمان همکاری شانگهای افغانستان حمایت می کنیم. ما فکر می کنیم که این به عادی سازی بیشتر وضعیت در این کشور کمک می کند.

رهبر کرملین همچنین با اشاره به جنگ اوکراین گفت، گزینه حل و فصل بحران اوکراین که از سوی روسیه پیشنهاد شده است، در صورتی که کی یف و حامیان غربی آن آماده باشند، بلافاصله خصومت ها را متوقف کرده و مذاکرات را آغاز می کند.

پوتین تاکید کرد: «اجازه دهید یادآوری کنم که در اواسط ژوئن گزینه حل و فصل دیگری را ارائه کردیم که اگر طرف اوکراینی و مهمتر از همه حامیان غربی آن آماده پذیرش آن بودند، به معنای واقعی کلمه اجازه می دادند، فورا مخاصمات را متوقف کرده، جان انسان ها را نجات داده و مذاکرات را آغاز کنیم.»

پوتین همچنین در نشست سران سازمان همکاری شانگهای از پیشنهادات اعضا در مورد حل و فصل مناقشه در اوکراین تشکر کرد و آمادگی مسکو را برای در نظر گرفتن آنها اعلام کرد.

رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنانش گفت کانون های بالقوه درگیری در قاره اوراسیا باقی می مانند و گسترش آنها هرج و مرج و بی ثباتی را به همراه خواهد داشت. او تاکید کرد: «متأسفانه، در قاره اوراسیا، در اوراسیا بزرگ، هنوز کانون های بالقوه دیگری برای درگیری وجود دارد که گسترش آنها مملو از هرج و مرج و بی ثباتی است. البته اول از همه، خاورمیانه و به ویژه وضعیت نوار غزه است.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.