بازدید سایت : ۳۵۴۱۵

نگرانی غرب از همکاری نظامی ایران و روسیه

آمریکا و اروپا از تصور حمایت روسیه از محور مقاومت بسیار نگران شده اند، حمایتی که به باور آن ها به حوزه دیپلماسی محدود نیست و مسئله تسلیحات را هم در بر می گیرد.

نگرانی غرب از همکاری نظامی ایران و روسیه
تین نیوز

آمریکا و اروپا از تصور حمایت روسیه از محور مقاومت بسیار نگران شده اند، حمایتی که به باور آن ها به حوزه دیپلماسی محدود نیست و مسئله تسلیحات را هم در بر می گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رسانه عبری مدعی شد روسیه قصد دارد در واکنش احتمالی ایران به جنایت صهیونیست ها در تهران ایفای نقش کرده و از ایران حمایت تسلیحاتی به عمل بیاورد؛ مسئله ای که موجب نگرانی شدید مقامات غربی شده است.

به گزارش هاآرتص، غرب در روزهای گذشته نگرانی شدیدی درباره نقش احتمالی روسیه در مناقشه منطقه پیدا کرده است، به خصوص همکاری مسکو با تهران در حوزه تسلیحاتی.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی و صهیونیستی اخیراً در یک نشست مشترک درباره احتمال حمایت روسیه از ایران و محور مقاومت برای تداوم مقابله با رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده اند، آن هم در موقعیت کنونی که رژیم اشغالگر «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس را در تهران ترور کرده است.

رسانه عبری به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که نشانه های فراوانی از همکاری روسیه با محور مقاومت وجود دارد، از آرای مسکو در شورای امنیت درباره جنگ غزه گرفته تا همکاری های نظامی.

دیدار سرگئی شویگو و مسعود پزشکیان

دیدار سرگئی شویگو و مسعود پزشکیان

روزنامه وال استریت ژورنال نیز پیش تر مدعی شده بود که روسیه سعی داشته به انصارالله یمن موشک و تجهیزات ارتقاء پهپاد ارسال کند، امری که موجب نگرانی ایالات متحده و عربستان شده است.

یک دیپلمات غربی ضمن ابراز نگرانی از همکاری روسیه و ایران، به هاآرتص گفت در ۲ سال گذشته به رژیم صهیونیستی هشدار داده شده که همکاری میان روسیه و ایران به جنگ اوکراین محدود نخواهد شد، بلکه برای این رژیم هم خطرساز خواهد شد.

سفارت اوکراین در تل آویو در روز سه شنبه ضمن تکرار ادعای فروش پهپاد از سوی ایران به روسیه در جنگ اوکراین، همکاری مسکو و تهران در جبهه مقاومت را خطرناک توصیف کرد و گفت مسکو سعی دارد با ارسال سلاح به ایران، به این کشور در جنگ احتمالی مقابل اسرائیل کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.