بازدید سایت : ۳۵۴۱۵

رئیس جمهور: دلمان می خواهد از همه دولت ها در هیات وزیران حضور داشته باشند

پزشکیان: این ما هستیم که باید کاری کنیم مرجع شویم، مرجعیت هم با اعتماد شکل می گیرد. اگر چند بار از ما حرف های نادرست بشنوند، دیگر کسی ما را قبول نخواهد داشت.

رئیس جمهور: دلمان می خواهد از همه دولت ها در هیات وزیران حضور داشته باشند
تین نیوز

رئیس جمهور گفت: دلمان می خواهد از همه دولت ها در هیات وزیران حضور داشته باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مسعود پزشکیان عصر چهارشنبه در نشست صمیمی با خبرنگاران که در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت: این ما هستیم که باید کاری کنیم مرجع شویم، مرجعیت هم با اعتماد شکل می گیرد. اگر چند بار از ما حرف های نادرست بشنوند، دیگر کسی ما را قبول نخواهد داشت. 

پزشکیان افزود: گاهی خبری را می سازیم، آن را نقل می کنیم و بعد هم طرف را محکوم می کنیم. 

وی تاکید کرد: در این مدتی که تلاش می کنیم هیات وزیران را معرفی کنیم، درباره وفاق گفتیم و دلمان می خواهد از همه دولت ها در آن حضور داشته باشند.

وی افزود: مشکل ما این نیست که آدم ها بد هستند، مشکل این است که راه را غلط انتخاب می کنیم. اگر راه را درست انتخاب کنیم، به مقصد می رسیم. 

پزشکیان ادامه داد: این چشم انداز، همان هایی است که من بارها در مناظرات به آن اشاره کردم؛ چشم انداز، سیاست های کلی و برنامه. 

وی افزود: در تنفیذ و تحلیف برای من نوشته بودند نقد کنیم، من می دانم چقدر مشکل داریم اما به خودم اجازه ندادم در مقابل خارجی ها عیب ها را بگویم.

چشم انداز از نظر علمی و مدیریتی قابل دفاع است

وی با بیان اینکه چشم انداز از نظر علمی و مدیریتی کاملا قابل دفاع است، گفت: هر کس به چشم انداز نگاه کند دوست دارد به آن نقطه برسد، سیاست ها برای رسیدن به انجاست.

وی ادامه داد: بیایید به جای دعوا تلاش کنیم بر اساس چشم انداز عمل کنیم.

پزشکیان با اشاره به صحبت های برخی خبرنگاران در این نشست اظهار داشت: خبرنگاران از مشکلاتشان در مسکن و معیشت گفتند، خیلی ها مشکل دارند. اگر بناباشد مشکلات را بشماریم شاید خیلی ها ناامید شوند. 

وی افزود: اگر هم قسم شویم و راه را درست برویم و با هم اختلاف نداشته باشیم می توانیم مملکت را با اعتقاد ،باور، صداقت و درستی بسازیم.

وی ادامه داد: ما افتخارات و دیدگاه های بزرگی داریم و اگر در جامعه مشکلی وجود دارد دلیل ٖآن خود ما هستیم.
 
پزشکیان افزود: امام علی(ع) می فرمایند اگر تقوای اصل در جامعه باشد، هلاکتی هم نخواهد بود، ایشان همچنین می فرمایند اگر جامعه مشکل و گرفتاری دارد باید خود را ملامت کنید چرا که همیشه به دنبال عیب جویی از یکدیگر هستیم. 

رئیس جمهور یادآور شد: امیرالمومنین(ع) همچنین می فرمایند از اینکه به من توصیه و مشورت دهید تا حق را بگویم، خود را محروم نکنید. چرا که از کارخطا مصون نیستم. شماها هم عیب ما را بگویید. 

وی گفت:من و شما هیچکدام مبرا ازعیب نیستیم. البته از ابتدا همه دولت های گذشته به وفاق تاکید داشته و می خواستند برای کشور کار کنند. اما اگر قبله را ببینیم و پشت آن امام نماز بخوانیم به هدف خود می رسیم.  

وی تصریح کرد: مشکل این است هر کدام ساز مخالف می زنیم. لذا باید ابتدا اختلاف های خود را حل کنیم.

 برای تشکیل صنف خبرنگاری، به شما کمک می کنم

وی گفت: حق و عدالت، چپ و راست نمی شناسد، مذهبی و غیرمذهبی نمی شناسد، شناعت عده ای باعث نشود که شما از راه حق و عدالت بیرون بروید. 

وی گفت: وظیفه ما در جامعه، برقراری حق و عدالت است، مردم از ما ناراضی هستند زیرا از حق و عدالت حرف می زنیم اما ناعادلانه عمل می کنیم، استخدام می کنیم، پست می دهیم و ارزش قائل می شویم. 

باید عدالت را باور و به آن عمل کرد

وی تاکید کرد: پیشنهاد شده است که برای وضعیت خبرنگاری و خبر لایحه ای بدهیم، اگر پیشنهادی دارید که ما باید کاری انجام دهیم، به صورت مکتوب به دست ما برسانید

وی گفت: صنفی را که باید تشکیل دهید، ایجاد کنید. آنچه لازم است بگویید تا به شما کمک کنیم. اگر بتوانم، بی منت آن کار را خواهم کرد. اما اگر شدنی نباشد، با شما در میان خواهم گذاشت.

ما می خواهیم دولت وفاق باشیم، جهت و قبله مان باید یکی باشد

وی افزود: باید دست از اختلاف ها برداریم. نگوییم [این فرد] از دولت رئیسی است و فرد دیگری از دولت روحانی، هر کدام از این افراد مزیت هایی داشتند و معایبی، دستاوردهایی داشتند و اشکالاتی، مشکل ما وحدت و انسجام است.

وی افزود: نور را اگر متمرکز کنید می شود لیزر و هرکاری می تواند بکند. حضرت امام راحل  بیان می کردند آمریکا می تواند روی سر ما بمب بریزد، ولی بالاخره باید بیاید روی زمین، آن وقت می خواهد با این مردم چه کند؟

پزشکیان افزود: باید هوای مردم را داشته باشیم. مردم فقط آنهایی نیستند که با من هستند، مردم آنهایی هستند که در این کشور زندگی می کنند، در همه نقاط کشور.

مردم ایران باید باور کنند ما باید خدمتگزار آنها باشیم 

رئیس جمهور ادامه داد: نگوییم این [فرد از] دولت رئیسی است، آن یکی از دولت روحانی، اینها زبان تفرقه است. ما گفتیم دولت وفاق باشیم، هم آنها باشند و هم ما، ولی قبله و جهت مان یکی باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.