بازدید سایت : ۵۷۹۷۴

واکنش سید محمد خاتمی به انتقادها از چینش کابینه پیشنهادی

نباید از موضع حمایت از رئیس جمهور به وادی انتقاد سخت و مخالفت افتاد

واکنش سید محمد خاتمی به انتقادها از چینش کابینه پیشنهادی
تین نیوز

رئیس جمهور اسبق کشورمان گفت: انتخاب اعضاء هیئت دولت در مجموع روند قابل فهم و طبیعى داشته است. طبعاً هر کار تازه ای ممکن است اشکالاتی داشته باشد و این امر نباید موجب ارزیابی های شتابزده و نومیدى شود و نباید از موضع حمایت رئیس جمهوری که هنوز کار خود را شروع نکرده است به وادی انتقاد سخت و مخالفت افتاد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سیدمحمد خاتمى در واکنش به فضاى سیاسی و رسانه ای ایجاد شده نسبت به فهرست پیشنهادى دکتر پزشکیان به مجلس، خواستار درک موقعیت پیچیده و خطیر کنونی و برخورد واقع بینانه و مبتنی بر اطلاعات درست و انصاف در قبال آنچه که رخ داده و رخ خواهد داد، شد.

خاتمى خواست که همه به رئیس جمهور محترم در انجام وظایف سنگینی که دارد و عمل کردن به خواست ملت و قول هایی که داده است یاری رسانیم.

رئیس دولت اصلاحات که روز دوشنبه در جمع مشاوران خود سخن مى گفت، تأکید کرد: انتخاب اعضاء هیئت دولت در مجموع روند قابل فهم و طبیعى داشته است. طبعاً هر کار تازه ای ممکن است اشکالاتی داشته باشد و این امر نباید موجب ارزیابی های شتابزده و نومیدى شود و نباید از موضع حمایت رئیس جمهوری که هنوز کار خود را شروع نکرده است به وادی انتقاد سخت و مخالفت افتاد.

سیدمحمد خاتمى واکنش های تند را بعضاً متأثر از نارضایتی های انباشته شده جامعه و توقعات برآمده از انتخابات و بعضاً ناشی از برخی پیش داوری ها و ذهنیت هاى نادرست و بى اطلاعی از فرایند انتخاب دانست و افزود: «ما هم ضمن تأیید انتخاب های خوبی که شده است بر این باوریم که در بعضی موارد می شد خیلی بهتر عمل کرد ولی به جناب پزشکیان احترام می گذاریم و ایشان را صاحب حق در انتخاب همکارانشان می دانیم و از ایشان انتظار معجزه در هر شرایطی نداریم. طبعاً علاقه مند و خواستار آن هستیم که به وعده هایى که داده اند پای بند باشند و ان شاءالله چنین خواهد شد. 

رئیس جمهوری اسبق ایران تصریح کرد: وقتى ایشان مى گوید طرح نور، طرح سیاهى است، طبعاً جلوى آن خواهد ایستاد. وقتی آن چه را بر جامعه دانشگاهى و فرهیخته می گذرد نمی پسندد، می کوشد آنچه درست است و مورد پسند آنان است عملی شود. وقتی از تحقیر هنرمندان و توهین و جفا به آن ها (که بسیاری از آن ها از خود نهادهای رسمی فرهنگی بوده است نه نهادهای امنیتی) رنج می برد با آن مخالفت خواهد کرد. ایشان پای بند به قول و نظر خود مبنی بر رابطه و تعامل بر اساس مصالح ملی با دنیا و رفع تحریم هاست و نیز به اصلاح در عرصه اقتصادی بخصوص آنچه به معیشت و بهداشت و امنیت مردم مربوط می شود و به توسعه توأم با عدالت می انجامد باور دارد، لذا در عمل هم پای بند خواهد بود و این ها خواست هایی است که باید از ایشان داشت.

سید محمد خاتمی خاطرنشان کرد: دولت وفاق ملى و وحدت هم رویکرد خوبی است، ولی ۵۰ درصدی که در انتخابات شرکت نکردند و چندین میلیون نفری که عمدتاً از ترس این که زمام امور به دست جریانی نا مطلوب برای مصالح ملی و امنیت و توسعه کشور بیفتد، به ایشان رأى دادند، باید در امر وفاق و وحدت موردِ نظرِ جدّی باشند؛ نه فقط گروه ها و جریان های خاصی که پایگاه محدودی در متن جامعه دارند. وفاق ملی، ائتلاف سیاسی نیست، توجه همگانی به خواست ملت، برای تغییر و اصلاح امور است. برای پیش برد آن حاکمیت و همه جریان های سیاسی باید عملاً از این راهبرد حمایت کنند.

وی در خاتمه تأکید کرد: اصلاح طلبان و همه خیرخواهان کشور و ملت نباید مواضع اصولى خود را برای اصلاح رویه های غلط حکمرانی از یاد ببرند و باید نگاه انتقادى و البته خیرخواهانه ی خود را نسبت به دولت داشته باشند؛ ولی از هر برخورد هیجانى و غیرمنصفانه و شتابزده با مسائل که ناشی از اتکاء به داده های نادرست و یا ناتمام و ذهنیت ها و قضاوت های پیشینی و عدم توجه به پیچیدگی های امور و آینده نگری است خودداری کنند. راه اصلاح راه دراز و پرفرازونشیبی است و هرگامی که در این راه برداشته شود مغتنم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.