بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

نشست دوستی و همکاری ایران و ترکیه در آنکارا برگزار شد

نشست دوستی و همکاری ایران و ترکیه که به افتخار رئیس جمهور اسلامی ایران در استانبول برگزار شد با قرائت پیام مسعود پزشکیان به این مناسبت همراه شد

نشست دوستی و همکاری ایران و ترکیه در آنکارا برگزار شد
تین نیوز

نشست دوستی و همکاری ایران و ترکیه که به افتخار رئیس جمهور اسلامی ایران در استانبول برگزار شد با قرائت پیام مسعود پزشکیان به این مناسبت همراه شد

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نشست دوستی و همکاری ایران و ترکیه در استانبول به افتخار مسعود پزشکیان، رئیس جمهور اسلامی ایران، برگزار شد. این مراسم که در هتلی در منطقه شیشلی استانبول برگزار شد، با قرائت سرود ملی ترکیه و سرود ملی ایران آغاز شد. سپس ویدئویی از مبارزات انتخاباتی و پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران پخش شد. در ادامه این مراسم، پیامی که مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران به این مراسم ارسال کرد، قرائت شد.

در پیام ریاست جمهوری اسلامی ایران آمده است: در میان همسایگان متعدد ما، روابط ما با ترکیه به لطف نقاط مشترک گسترده و همه جانبه، ظرفیت های قابل توجه و مهمتر از همه، تاریخ عمیق و بلوغ حکومت داری دو کشور همواره ممتاز بوده و به درجه قابل قبولی از ثبات دست یافته و علیرغم انواع تحولات منفی بین المللی، منطقه ای و داخلی، ثبات و پایداری خود را تا حد قابل قبولی حفظ کرده است.

این پیام تصریح می کند: روابط نزدیک بین ملت ها اساس همکاری بین دولت ها را تشکیل می دهد و این یک واقعیت اجتناب ناپذیر است. امروز منطقه ما به منطقه ای تبدیل شده است که بدخواهان و شیطنت گران بازی های کثیف خود را انجام می دهند و به دنبال جاه طلبی های کثیف خود هستند. همانطور که، مردم فلسطین یکی از دردناک ترین و مظلوم ترین دوران زندگی خود را زیر بی تفاوتی غیر قابل باور کشورهای دنیا و سازمان های مسئول بین المللی سپری می کنند، اما فتنه گران به این نیز بسنده نکرده، بلکه در صدد گسترش جنگ و بی ثباتی در منطقه ما هستند. در چنین شرایطی همکاری و نزدیکی دو دولت و دو ملت بزرگ ایران و ترکیه بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می کند. این همکاری در سطح حکومت ها و دولتها برای دو کشور مسلمان نویدبخش امید است. امروز تجار و کارآفرینان به مثابه سربازانی هستند که برای استقلال منطقه و تقویت و تحکیم دوستی بین کشورهای ما می جنگند.

در ادامه پیام رئیس جمهور ترکیه که خطاب به این جلسه نوشته شد قرائت شد. در متن پیام رجب طیب اردوغان آمده است: انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را که در کشورتان برگزار شد، صمیمانه تبریک می گویم و برای شما در این مسئولیت بزرگ آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم نتایج انتخابات منشأ خیر و برکت برای ایرانیان دوست و برادر باشد. من از صمیم قلب بر این باورم که در دوران ریاست جمهوری شما، همکاری بین دو کشور بیش از پیش تقویت خواهد شد. در این ارتباط، مایلم اعلام کنم که از همکاری با شما خوشحال خواهم شد. به همین مناسبت برای جنابعالی سلامتی و شادکامی و بهروزی و سعادت ملت دوست و برادر ایران را آرزومندم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.