بازدید سایت : ۱۴۵۴۴۹

◄ روسای جمهور ایران و عراق دیدار و گفت وگو کردند

نخست وزیر عراق: مناسبات دوجانبه و تحولات غزه محور گفت وگو با دکتر پزشکیان است

روسای جمهور ایران و عراق دیدار و گفت وگو کردند
تین نیوز |

دکتر مسعود پزشکیان که از نخستین ساعات صبح امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در راس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان به عراق سفر کرده است، در محل کاخ بغداد با «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رئیس جمهور که به دعوت رسمی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به این کشور سفر کرده است، در بدو ورود و در محل فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال رسمی وی قرار گرفت.

رئیس جمهور سپس، در مسیر فرودگاه تا کاخ ریاست جمهوری با حضور در محل یادمان فرماندهان شهید مقاومت، نسبت به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.

پزشکیان سپس در محل کاخ نخست وزیری با محمد شیاع السودانی دیدار خواهد کرد و پس از آن نیز نشست مشترک اعضای هیأت های عالی رتبه دو کشور برگزار خواهد شد.

وی همچنین پس از دیدارهای رسمی در بغداد، جهت زیارت حرم امیرالمؤمنین و امام حسین سلام الله علیهما به شهرهای نجف و کربلا خواهد رفت.

رئیس جمهور از برخی پروژه های شرکت های ایرانی در بصره نیز بازدید خواهد کرد و به دعوت رسمی مقامات اقلیم کردستان راهی اربیل و سلیمانیه در شمال عراق خواهد شد.

جعفر قائم پناه معاون اجرایی رئیس جمهور، محسن حاجی میرزایی رئیس دفتر رئیس جمهور، عباس عراقچی وزیر امور خارجه، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی و مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، رئیس جمهور کشورمان را در اولین سفر خارجی همراهی کردند.

نخست وزیر عراق و مسعود پزشکیان

نخست وزیر عراق: مناسبات دوجانبه و تحولات غزه محور گفت وگو با دکتر پزشکیان است

نخست وزیر عراق در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که محور گفت وگوهای امروز (چهارشنبه) با دکتر «مسعود پزشکیان» رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه حول مسائل منطقه ای و تحولات در غزه و ارتقاء همکاری های دوجانبه در حوزه های اقتصادی، امنیتی و تجاری و مشارکت در پاره ای از بخش های توسعه ای است.

این بیانیه که روز چهارشنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت خاطرنشان ساخت که طی این گفت وگوها تعدادی از سندهای همکاری در حوزه های همکاری مالیاتی، کشاورزی، منابع طبیعی، ارتباطات، حمایت اجتماعی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، گردشگری، تبادل فرهنگی و هنری و همکاری در زمینه آثار تاریخی است.

به نوشته بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، بخشی از این سندهای همکاری نیز در حوزه همکاری در زمینه آموزش نیروهای متخصص و تقویت و ارتقا نیروهای کار ماهر و همکاری بین اتاق های بازرگانی خواهد بود.

این بیانیه خاطر نشان ساخت که دکتر پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در بدو ورود مورد استقبال رسمی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در فرودگاه بین المللی بغداد قرار گرفت.

دکتر پزشکیان رییس جمهوری کشورمان و هیات همراه ساعاتی قبل وارد بغداد شدند و قرار است با دولتمردان عراق و رهبران سیاسی تشکیل دهنده دولت متشکل از همه جریان های شیعی، اهل سنت، کرد و اقلیت های قومی و دینی دیدار و گفت وگو کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.