بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

◄ بازتاب نخستین نشست خبری رئیس جمهور در رسانه های خارجی و عرب زبان

نخستین نشست خبری دکتر مسعود پزشکیان رئیس دولت چهاردهم با رسانه های داخلی و خارجی، در رسانه های جهان بازتاب داشته است.

بازتاب نخستین نشست خبری رئیس جمهور در رسانه های خارجی و عرب زبان
تین نیوز |

نخستین نشست خبری دکتر مسعود پزشکیان رئیس دولت چهاردهم با رسانه های داخلی و خارجی، در رسانه های جهان بازتاب داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، در حالی که نخستین نشست خبری دکتر مسعود پزشکیان با حضور بیش از ۳۰۰ خبرنگار از رسانه های داخلی و خارجی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شده است، رسانه های معتبر جهان به پوشش این نشست پرداخته اند.

خبرگزاری «رویترز» در بازتاب اولیه خود درباره این نشست خبری تیتر زد: «رئیس جمهور ایران ارائه موشک های هایپرسونیک به حوثی های یمن را تکذیب کرد».

این رسانه انگلیسی در این باره به نقل از اظهارات رئیس جمهور تصریح کرد: رفتن نیروی انسانی به یمن یک هفته طول می کشد؛ چگونه موشک به آنجا رفته و آنها ندیده اند. ما در ایران از این نوع موشک ها نداریم.

توافق اعضای بریکس باعث آسیب ندیدن از تحریم ها خواهد شد

خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان درباره نشست خبری مسعود پزشکیان نوشت: رئیس جمهور ایران در نخستین نشست خبری خود که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد، گفت: با وجودی که ایران با دیگر کشورها مذاکره خواهد کرد اما به روابط خود با روسیه نیز ادامه خواهد داد.

این خبرگزاری ادامه داد: به عنوان بخشی از بازدید من از روسیه، در اجلاس سران بریکس شرکت خواهم کرد. اگر توافقی بین کشورهای عضو بریکس صورت بگیرد، تحریم ها به هیچ کشوری آسیب نخواهد رساند.

خبرگزاری «آپا/APA» جمهوری آذربایجان نیز با پوشش اظهارات رئیس جمهور درباره همکاری مشترک ایران با کشورهای همسایه گزارش داد: پزشکیان تاکید کرد که می توان با پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه اقدامات مشترکی ایجاد کرد.

خبرگزاری «تاس» روسیه هم درباره اظهارات رئیس جمهور در نخستین نشست با خبرنگاران گزارش داد که «پزشکیان گفت روسیه همسایه ما است و ما روابط اقتصادی خوبی با یکدیگر داریم.»

این رسانه روس درباره پاسخ رئیس جمهور به سوال یک خبرنگار درباره سفر وی به روسیه و حضور در اجلاس سران کشورهای عضو «بریکس»  در کازان خاطرنشان کرد که پزشکیان گفته است نشست هایی مانند نشست آتی بریکس به بهبود روابط تهران و مسکو کمک می کند.

خبرگزاری فرانسه نیز درمورد اظهارات رئیس جمهور در مورد گشت های ارشاد و مطالبات زنان گزارش داد: مسعود پزشکیان وعده داد که از قدرت خود استفاده کند تا این اطمینان حاصل شود که گشت ارشاد زنان را «اذیت» نمی کند.

روزنامه «الخلیج» چاپ امارات از اظهارات پزشکیان درباره شلیک موشک هایپرسونیک یمن، تیتر گرفت و نوشت: رئیس جمهور ایران ارسال هرگونه موشک فراصوت به «حوثی ها» را تکذیب کرد.

روزنامه اماراتی «ارم نیوز» به سخنان رئیس جمهور ایران در مورد ترور هنیه پرداخت و به نقل از پزشکیان نوشت: حق پاسخگویی به ترور هنیه را برای خود محفوظ نگه می داریم.

وبسایت «میدل ایست آنلاین» نوشت: پزشکیان به دنبال حل و فصل اختلافات با FATF برای نجات اقتصاد ایران است.

وبسایت «العهد» لبنان ضمن پوشش نشست خبری پزشکیان، جمله «اگر اسرائیل بزند، ما هم می زنیم» را به عنوان تیتر خبر خود انتخاب کرد.

وبسایت اماراتی «۲۴» با برداشت از این جمله پزشکیان که «ما با مردم آمریکا بردار هستیم»، به نقل از رئیس جمهور ایران مدعی شد که پزشکیان مذکرات مستقیم با واشنگتن را رد نمی کند.

روزنامه کویتی «القبس» هم از رئیس جمهور ایران نقل کرد: ایران دشمنی با آمریکایی ها ندارد و ما طرف تحریم و تهدید دیگران نیستیم.

خبرگزاری سوری «سانا» ضمن پوشش اظهارات پزشکیان در نشست خبری امروز گزارش داد پزشکیان در اولین نشست خبری خود بر لزوم مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و ملت های منطقه تأکید کرد.

خبرگزاری «بغداد الیوم» نوشت: پزشکیان در اظهاراتی جالب توجه از «رابطه برادرانه» با آمریکایی ها صحبت کرد و گفت آمریکا ابتدا باید برادری خود را ثابت کند و سپس از ما ارث بخواهد.

شبکه خبری «اسکای نیوز» با انتخاب تیتر «شرط پزشکیان برای مذاکرات مستقیم با آمریکا» از رئیس جمهور ایران نقل قول کرد: ایران ممکن است با آمریکا مذاکرات مستقیم داشته باشد به شرطی که آمریکا نشان دهد دشمن ایران نیست.

شبکه خبری المیادین ضمن پوشش کامل سخنان امروز پزشکیان گزارش داد رئیس جمهور ایران در اولین نشست خبری خود بر حق کشور ایران در بالا بردن سطح توانمندی ها و امکانات و روابطش تأکید کرد.

نشریه هندی فرست پست پاسخ رئیس جمهور به ادعای ارسال موشک مافوق صوت به یمن را منتشر کرد. پزشکیان در نخستین نشست خبری خود در این باره گفت: «سفر به یمن (از ایران) یک هفته طول می کشد، چگونه این موشک می توانسته به آنجا رسیده باشد؟ ما چنین موشک هایی نداریم که به یمن بدهیم.»

انصارالله یمن در روز یکشنبه به یک موشک مافوق صوت به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی حمله کرد، حمله ای که به گفته ارتش یمن با یک موشک مافوق صوت صورت پذیرفت.

از زمان آغاز جنگ غزه، ارتش یمن در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه، حملات مکرری علیه کشتی های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و مواضع این رژیم در اراضی اشغالی ترتیب داده و یک مقام انصارالله حمله شب گذشته را تنها آغاز راه دانست.

 

خبرگزاری «ایلکه» ترکیه در همین راستا به اظهارات پزشکیان درباره لزوم ارائه حسن نیت از سوی آمریکا پرداخت و گزارش داد که رئیس جمهور ایران تاکید کرده است که زورگویی را تحمل نخواهد کرد.

این رسانه ترکیه ای همچنین در گزارش خود از این نشست خبری نوشت: «پزشکیان گفت همه کشورهای مسلمان باید به راحتی با یکدیگر تعامل کنند و بر لزوم همکاری و سرمایه گذاری کشورهای مسلمان در یکدیگر تأکید کرد.»

علاوه بر این، خبرگزاری ترند اظهارات پزشکیان درباره اهمیت حل تحریم ها و گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را بازنشر و گزارش داد که او قصد دارد ضمن جذب سرمایه گذار خارجی، بازار آزاد را برای افزایش رشد اقتصادی ترویج دهد.

رسانه ترکیه ای همچنین به قدردانی رئیس جمهور از نقش چین در آشتی بین ایران و عربستان پرداخت و اظهارات وی درباره همکاری راهبردی میان ایران و چین را بازنشر داد.

در این گزارش همچنین به محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از سوی پزشکیان اشاره شده و آمده است که او بر تعهد ایران به تقویت روابط با کشورهای عربی و مسلمان، از جمله ترکیه، تأکید کرده است.

اظهارات پزشکیان درباره تقویت محافل آزاداندیشی در دانشگاه ها نیز نظر رسانه ترکیه ای را جلب کرد. در این گزارش آمده است: «پزشکیان بر لزوم دسترسی برابر به آموزش عالی برای مردم مناطق کمتر توسعه یافته تأکید کرد... و حق دفاع ایران از خود در برابر اسرائیل را محفوظ دانست.»

ایلکه همچنین بر اظهارات پزشکیان مبنی بر اینکه ایران قصدی برای دستیابی به سلاح های هسته ای ندارد تاکید کرد و گزارش داد که او خواستار احترام به حقوق ایران در مذاکرات بین المللی شده است.

رسانه سعودی «شرق الاوسط» نیز به اظهارات پزشکیان درباره ضرورت رفع مسائل مربوط به FATF برای تقویت اقتصاد ایران پرداخت و گزارش داد که رئیس جمهور ایران درباره مخالفت های پیشین تهران با نهادهای مرتبط در ارتباط خواهد بود.

به گزارش الشرق الاوسط، اگر ایران بخواهد سرمایه گذاران خارجی را جذب کند، پیروی از قوانین FATF یک ضرورت کلیدی است، به ویژه از سال ۲۰۱۸ که ایالات متحده تحریم های اقتصادی خود را مجددا علیه ایران وضع کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.