بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

◄ بازگشت اساتید و دانشجویان اخراجی کلید خورد؟

پیگیری بازگشت دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه علوم پزشکی تهران

بازگشت اساتید و دانشجویان اخراجی کلید خورد؟
تین نیوز |

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال پیگیری هستیم تا دانشجویان به تحصیل و اساتیدی که به دلایل غیر اداری و غیر تخصصی، مورد بی مهری قرار گرفته اند، به محل کار خود بازگردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از برنا، سید رضا رییس کرمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: رئیس جمهور تاکید ویژه ای بر بازگشت به تحصیل اساتید و دانشجویانی که در سالهای گذشته مورد بی مهری قرار گرفته اند، دارد و در دانشگاه علوم پزشکی تهران در مقایسه با سایر دانشگاه ها، تعداد دانشجویان اخراجی کمتر بوده اما مواردی وجود دارد که در حال پیگیری هستیم تا دانشجویان به تحصیل و اساتیدی که به دلایل غیر اداری و غیر تخصصی، مورد بی مهری قرار گرفته اند، به محل کار خود بازگردند.

رییس کرمی یادآور شد: از دیرباز دانشگاه علوم پزشکی تهران محل تحصیل و تربیت بهترین پزشکان، متخصصان و نیروهای حوزه سلامت برای کل کشور بوده است و تعداد قابل توجهی از جامعه سلامت که به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند، فارغ التحصیل این دانشگاه هستند.

وی افزود: در کنکور سراسری، برترین دانش آموزان متقاضی تحصیل در رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند و در دوره های تخصصی و فوق تخصصی، این تقاضا وجود دارد بنابراین رسالت ما در این دانشگاه، سنگین است چراکه بهترین جوانان و اساتید کشور را داریم.

 رییس کرمی ایجاد محیط سالم، امن، مناسب و سرشار از احترام و تکریم برای اساتید و دانشجویان را از اولویت های خود در این دانشگاه دانست و گفت: اعتقاد داریم اساتید و دانشجویان بهترین افراد برای انتخاب مسیر پیشرفت و رشد خودشان در حوزه های علمی، فرهنگی، تخصصی و فوق تخصصی هستند بنابراین هدف ما این است شرایطی ایجاد کنیم که محیط دانشگاه، امن و بستری مناسب برای رشد و ارتقای افراد شایسته باشد.

وی با تاکید بر اینکه احترام و جایگاه اساتید و دانشجویان در محیط دانشگاه باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: برنامه های مختلفی در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی داریم که با کمک و مشارکت دانشجویان، اساتید و کارکنان، تدوین اجرایی می شود.

بازگشت اساتید و دانشجویان اخراجی کلید خورد؟

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: تقاضا دارم با توجه به تحولات کشور و فرمایشات ریاست جمهوری در خصوص دانشجویان اخراجی و تعلیقی کمیته ایجاد شود ما بتوانیم روزنه امیدی که در جوانان ایجاد شده را تقویت کرده و قوت ببخشیم.

هفتادو پنجمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور صبح امروز با حضور رییس سازمان امور دانشجویان در سالن شهید رئیسی دانشگاه تهران برگزار شد.

سعید حبیبا رییس سازمان امور دانشجویان در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با آغاز سال تحصیلی همزمان شده است، گفت: حصرت آقا همواره تاکید دارند دانشجویان باید احساس کنند کرامت و عزت آنها در دانشگاه حفظ می شود. پس دانشگاه های ما باید جای امنی برای دانشجویان باشد.

وی ادامه داد: دانشجویان ممکن است دچار چالش انضباطی شوند ولی این ها فرزندان ما هستند و باید معاونان دانشجویی توجه جدی به آنها داشته باشند.

داوطلبان دانشگاه فرهنگیان بخوانند/ پذیرش بدون کنکور آغاز شد

طبق اطلاعیه منتشر شده در سایت دانشگاه فرهنگیان، پذیرش بدون کنکور این دانشگاه آغاز شده است.

وی افزود: تقاضا دارم با توجه به تحولات کشور و فرمایشات ریاست جمهوری در خصوص دانشجویان اخراجی و تعلیقی کمیته ایجاد شود ما بتوانیم روزنه امیدی که در جوانان ایجاد شده را تقویت کرده و قوت ببخشیم.

ما با دانشجویان نسل z مواجه هستیم

رییس سازمان امور دانشجویان افزود: در حال حاضر ما با دانشجویان نسل z مواجه هستیم که متفاوت هستند بنابراین پرونده هایی که در کمیته انضباطی تشکیل شده قبل از بازگشایی تمهیداتی ببینید تا ما شاهد حل شدن مشکل آنها باشیم.

وی ادامه داد: وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان این امکان را دارند اگر مشکلی بود به آنها ارجاع دهید یک کمیته هم در وزارت علوم ایجاد شده است. ولی مطلوب تر است که خود معاونان دانشجویی این موصوع را مدیریت کرده و در استان این مشکل را حل کنند.

وی ادامه داد: بحث فضای شاداب و امیدآفرین در دانشگاه ها از سیاست هایی است که از قبل بوده ولی الان باید به آن بیشتر توجه شود. تلاش کنیم این فضایی که در کشور ما به وجود آمده و عمده جوانان درحال رفتن هستند را برعکس کنیم ، ما می توانیم. بهترین مثال دفاع مقدس است،بچه های این مرزوبوم توانستند در مقابل تمام دنیا بایستند.

رییس سازمان امور دانشجویان افزود: یکی از برنامه هایی که می تواند در فضای شاداب کشور موثر باشد برگزاری ورزش های فناورانه دانشجویی است که این برنامه توسط سازمان ابلاغ شده است و تقاضا دارم این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

شناسایی دانشجویان سرآمد به دانشگاه ها ابلاغ شد

وی افزود: شناسایی دانشجویان سرآمد به دانشگاه ها ابلاغ شده که دانشگاه ها ۲ تا ۵ درصد دانشجویان را انتخاب کرده و تسهیلات در اختیار آنان قرار دهند که دانشجویان سرامد نیز از موضوعاتی است که امید در دانشجویان ایجاد می کند .

وی افزود: باید اجرایی کردن قانون ۶۳ ایثارگران مورد توجه باشد،پایش سلامت موضوع بسیار مهم است و آثار بسیار خوبی دارد برخی اتفاقات که ممکن است در آینده پیش آید می توانیم از طریق پایش سلامت شناسایی کرده و جلوی آن را بگیریم.

وزیر علوم: برای تغییر روسای دانشگاه ها عجله نداریم/ بازگشت یا عدم بازگشت دانشجویان و اساتید دارای مشکل را تایید نمی کنم

وزیر علوم در پاسخ به نگرانی برخی روسای فعلی دانشگاه ها در خصوص تغییر مدیریت اظهار کرد: همانظور که گفتم صرف انتصاب در گذشته دلیل تغییر نیست قانون هم تغییر نکرده، اما دولت تغییر کرده و نگاه دولت وفاق ملی است و این وفاق با عقلانیت جناح های سیاسی همراه بوده است.

وی ادامه داد: از تکالیف برنامه هفتم که برای دانشگاه ها پیش بینی شده است جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی است که برای کشور آثار بسیار خوبی دارد. باید توجه جدی به امور آموزشی و کیفی این دانشجویان شود.

وی ادامه داد: طبق روال وام دانشجویی برای دانشجویان در زمان مهرماه اختصاص داده شده و بسیار خوب اطلاع رسانی شود تا دانشجویان دچار مشکل نشوند و ثبت نام کنند.

۲ هزار میلیارد برای تغذیه و تعمیرات به دانشگاه ها اختصاص یافت

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: هزار میلیارد تومان برای تغذیه و هزار میلیارد تومان هم برای تعمیر و تجهیز توزیع شد و در اختیار دانشگاه ها قرار گرفته است. لطفا بودجه تغذیه را برای همین تغذیه صرف کنید. سامانه ای هم درخصوص دانشجویان خارجی در سازمان ایجاد شده است دانشگاه ها در این زمینه ورود کنند. تعمیرات جزئی خوابگاه ها انجام شود.

وی افزود: خوابگاه ها از مباحثی است که دانشگاه ها درباره آن دغدغه دارند. خوابگاه خودگردان جدی تر گرفته شود تا مشکلات حل شود. در بحث تعمیر و تجهیز ، مدل سی،سی،چهل و مدل۵۰، ۵۰ اجرا شود.

هوشمندسازی رفاهی دانشجویان

حبیبا افزود: مجمع خیرین در دانشگاه ها جدی گرفته شود. بحث هوشمند سازی رفاهی دانشجویان می تواند ما را کمک کند. بحث خوابگاه متاهلی از سفارشات مقام معظم رهبری است که باید توجه داشته باشید. تجربه بدی در دانشگاه تهران داشتیم اینکه ۳۰ درصد خوابگاه ما برای کسانی بود که سنوات غیر مجاز داشتند برخی ۱۵ ترم استفاده می کردند لذا باید از پتانسیل هیات امنا استفاده شود هزینه پلکانی برای این دانشجویان در نظر بگیرید و تعهدات آغاز اسکان در خوابگاه ها را جدی بگیرید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.