بازدید سایت : ۱۳۰۸۰۴

قطر میزبان اجلاس مجمع گفت وگوی همکاری آسیا

منابع رسانه ای از برگزاری اجلاس مجمع گفت وگوی همکاری آسیا طی امروز و فردا به میزبانی قطر خبر دادند.

قطر میزبان اجلاس مجمع گفت وگوی همکاری آسیا
تین نیوز |

منابع رسانه ای از برگزاری اجلاس مجمع گفت وگوی همکاری آسیا طی امروز و فردا به میزبانی قطر خبر دادند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، قطر امروز (چهارشنبه) و فردا میزبان فعالیت سومین اجلاس مجمع گفت وگوی همکاری آسیا با حضور ۳۵ رئیس جمهور و رؤسای دولت های قاره آسیا خواهد بود.

طبق گزارش روزنامه العربی الجدید، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر این اجلاس را که با شعار «دیپلماسی ورزشی» برگزار می شود، افتتاح می کند.

به گزارش دیوان امیری قطر، تعدادی از سران کشورها و دولت ها و مقامات ارشد در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

«ماجد الانصاری» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه قطر به العربی الجدید گفت: میزبانی دوحه از سومین اجلاس گفت وگوهای همکاری آسیا نشان دهنده علاقه دوحه به تقویت روابط با آسیا و اقیانوسیه و تقویت همکاری منطقه ای در این چارچوب برای مقابله با چالش هایی است که امروز با آن مواجه هستیم.

اکتبر ۲۰۲۳، دوحه میزبان نشست های مقدماتی سومین نشست گفتگوی همکاری آسیا در سطح وزیران با شعار «دیپلماسی ورزشی» بود. شعار «دیپلماسی ورزشی» با توجه به اهمیت ورزش به عنوان یک قدرت نرم در توسعه کشورها و تقریب بین مردم و فرهنگ ها و تمرکز بر موضوعات مرتبط با حمایت از جوانان، در قالب عنوانی برای اجلاس گفت وگوی همکاری آسیا انتخاب شد.

«عیسی آل اسحاق» نویسنده و شخصیت رسانه ای قطری در مصاحبه با العربی الجدید، میزبانی قطر از نشست گفت وگوی همکاری آسیا را ستود و گفت: این اتفاق نقشی را که قطر در صحنه بین المللی به عنوان کشوری که خواستار گفت وگو، همکاری و دعوت است، تقویت می کند.

وی گفت: اجلاس گفت وگوی همکاری آسیایی فرصتی عالی برای تقویت همکاری های تجاری و اقتصادی میان کشورهای آسیایی، به ویژه به دلیل تنوع منابع طبیعی، صنعتی و تجاری آنها است.

«صالح غریب» روزنامه نگار و شخصیت رسانه ای قطری، میزبانی قطر از نشست گفت وگوی همکاری های آسیا را یک وظیفه مهم توصیف کرد. وی به العربی الجدید گفت: ما با فرصتی برای تقویت همکاری ها و گفت وگوهای اقتصادی و سیاسی از دست رفته میان کشورهای قاره آسیا مواجه هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.