بازدید سایت : ۶۵۲۱۱
رئیس مجلس در سفر به تاجیکستان تاکید کرد؛

◄ پیشبرد ترانزیت و توریست با تقویت حمل و نقل جاده ای و هوایی

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به تاجیکستان با تاکید بر توسعه زیرساخت هایِ حمل ونقل گفت: ایران می تواند از طریق بهبود کریدورهای حمل ونقل و تقویت مبادلات تجاری، نقش محوری در اتصال تاجیکستان به بازارهای بین المللی ایفا کند.

 پیشبرد ترانزیت و توریست با تقویت حمل و نقل جاده ای و هوایی
تین نیوز |

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به تاجیکستان با تاکید بر توسعه زیرساخت هایِ حمل ونقل گفت:  ایران می تواند از طریق بهبود کریدورهای حمل ونقل و تقویت مبادلات تجاری، نقش محوری در اتصال تاجیکستان به بازارهای بین المللی ایفا کند.

به گزارش تین نیوز، محمدباقر قالیباف  روز جمعه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۳ در کنفرانس بین المللی «سی امین سالگرد تصویب قانون اساسی جمهوری تاجیکستان» در رابطه با سخنرانی کرد و با تاکید بر توسعه زیرساخت هایِ حمل ونقل گفت:  ایران می تواند از طریق بهبود کریدورهای حمل ونقل و تقویت مبادلات تجاری، نقش محوری در اتصال تاجیکستان به بازارهای بین المللی ایفا کند.

وی در متن سخنرانی خود تشریح کرد: از دیدگاه اقتصادی، تاجیکستان با برخورداری از منابع طبیعی غنی و موقعیت جغرافیایی استراتژیک، ظرفیت های بزرگی برای توسعه دارد. ایران، با تجربیات خود در حوزه های انرژی، زیرساخت، کشاورزی و صنعت، آماده است تا این ظرفیت ها را با همکاری نزدیک و اجرای پروژه های مشترک ارتقاء دهد. یکی از حوزه های کلیدی که می تواند به عنوان محرک این همکاری ها عمل کند، توسعه زیرساخت های حمل ونقل و ارتباطات است.  ایران می تواند از طریق بهبود کریدورهای حمل ونقل و تقویت مبادلات تجاری، نقش محوری در اتصال تاجیکستان به بازارهای بین المللی ایفا کند.

بیشتر بخوانید:

هشدار جدی به وزیر راه: بیخ گوشمان در فاو چه می‌گذرد؟/ دلیل مخالفت عراق با راه آهن شلمچه بصره مشخص شد

قالیباف پس از بازگشت از سفر دو روزه به تاجیکستان در نشست خبری اذعان داشت: در مذاکراتی که با رئیس جمهور تاجیکستان داشتیم یکی از مسائلی که در دیدارهایمان بحث شد، این بود که با توسعه حمل و نقل به خصوص حمل و نقل جاده ای و کیفیت جاده ها بتوانیم بحث مربوط به ترانزیت و توریست را با تقویت حمل و نقل هوایی پیش ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بحث مربوط به کاهش تعرفه ها از جمله موضوعاتی بود که بنا شد با همکاری در کمیسیون مشترک پیگیری شود که بتواند حجم صادرات ما را بالا ببرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.