بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

سیاست اصلی این دولت رابطه نزدیک‌تر با دنیا به ویژه همسایگان است

سیاست اصلی این دولت رابطه نزدیک‌تر با دنیا به ویژه همسایگان است

تین نیوز | رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه سیاست اساسی این دولت رابطه نزدیک‌تر با دنیا و به ویژه همسایگان است اظهار داشت: ترکیه نیز جزء کشورهای مهم منطقه بوده که با آن روابط نزدیک‌تری خواهیم داشت.

حسن روحانی رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از نمایشگاه زیست‌محیطی که صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت و در حیاط پاستور برگزار شد، درباره سفر دو روزه خود به ترکیه گفت: سفر به ترکیه بسیار خوب بود و این کشور یکی از کشورهای مهم است.
 
وی با اشاره به استقبال مسئولان ترک از گسترش روابط با ایران اظهار داشت: حرفی که مسئولان ترکیه و رئیس‌جمهور این کشور در سخنرانی عمومی اعلام کرده‌اند این بود که ترکیه می‌خواهد رابطه خود با ایران را از لحاظ اقتصادی شبیه رابطه خود با آلمان و فرانسه کند همانطور که آلمان و فرانسه در بخش‌های اقتصادی و صنعتی و علمی همکاری دارند و کارهایشان را به پیش می‌برند، ایران و ترکیه نیز همین روند را می‌خواهند.
 
روحانی با اشاره به همکاری‌های استراتژیک برای اولین بار در تاریخ دو کشور اظهار داشت: در این سفر تصمیمات مهمی درباره مسائل منطقه‌ای گرفته شد و بحث‌های خوبی داشتیم.
 
وی ایران و ترکیه را دارای تمدنی بزرگ و نزدیک به یکدیگر خواند و ادامه داد: این دو کشور دارای امکانات زیادی هستند و من در اتاق بازرگانی ایران و ترکیه اعلام کردم که من نمی‌خواهم دو کشور رو در روی هم قرار گیرند بلکه می‌خواهم با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشیم.
 
روحانی با تأکید بر اینکه سیاست اساسی این دولت رابطه نزدیک‌تر با دنیا و به ویژه همسایگانش است اظهار داشت: ترکیه نیز جزو کشورهای مهم منطقه بوده که با آن روابط نزدیک‌تری خواهیم داشت.
 
رئیس‌جمهور تصریح کرد: تصمیم دو کشور ارتقای سطح روابط به دو برابر است.
 
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تصمیمات کارگروه نجات دریاچه ارومیه گفت: گزارش این کارگروه آماده شده و هفته آینده همه بررسی‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه مشکلات تنها به حل این موضوعات محدود نمی‌شود، گفت: برخی مشکلات مثل موضوع ریزگردها منطقه‌ای است.
 
وی با اشاره به مسأله آب و اهمیت آن ادامه داد: در دولت تصمیمات جدی برای آن خواهیم داشت که هفته آینده عملیاتی می‌کنیم.
 
روحانی در پاسخ به سؤالی درباره نقش فرهنگ در حفاظت از محیط‌زیست تصریح کرد: این مسأله بسیار اهمیت دارد و در جلسه‌ای که به سازمان محیط‌زیست رفته بودم در مصاحبه‌ای گفتم که رسانه‌ و آموزش و پرورش باید کمک کنند چون این مسأله‌ای نیست که کار دولت به تنهایی باشد.
 
رئیس‌جمهور ضمن اعلام آمادگی برای اعطای تسهیلات و کمک از سوی دولت برای حوزه محیط‌زیست اظهار داشت: در این بحث، همه مردم از جمله جوانان و نوجوانان و رسانه‌ها باید وارد عمل شوند و همانطور که ملت ما در همه مقاطع مشکلات را با دست به دست هم دادن حل کرده‌اند، این مسأله را نیز با فرهنگ عمومی تلاش برای محیط‌زیست به نتیجه می‌رسانند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.