◄ احداث پروژه کمربندی سالار شادمهر به طول ۲۹ کیلومتر گامی مهم در بهینه سازی مصرف سوخت
مدیرکل راه آهن شرق گفت: پروژه احداث کمربندی (واریانت) سالار شادمهر به طول ۲۹ کیلومتر یکی از طرحهای مهم و گام بلندی جهت بهینهسازی مصرف سوخت در راه آهن شرق است.
مدیرکل راه آهن شرق گفت: یکی از طرح های مهم این اداره کل، پروژه احداث کمربندی (واریانت) سالار شادمهر به طول ۲۹ کیلومتر است.
به گزارش تین نیوز، علی حکامی قاسمی اظهار داشت: با تکمیل این طرح، صرفه جویی در مصرف سوخت به دلیل کاهش مدت زمان توقف قطارها و کاهش سیر حمل بار از معادن سنگان به مقاصد کارخانجات فولاد و بنادر جنوبی کشور و همچنین تسهیل در سیر روان و در نهایت ارتقای ایمنی سیر قطارها را شاهد خواهیم بود.
وی بیان کرد: با اجرای پروژه شادمهر سالار، عملیات مانور، اتصال و انفصال قطارهای باری حامل مواد معدنی در مسیر سنگان به مقصدهای ذوب آهن اصفهان ، بندرعباس، گل گهر سیرجان و غیره در گلوگاه ترافیکی تربت حیدریه حذف می شود.
حکامی قاسمی افزود: با اجرای این پروژه از طرفی فاصله مکانی بین ایستگاه های سالار و شادمهر نیز به نصف کاهش می یابد که این عوامل، منجر به کاهش حدود ۶ ساعت زمان رفت و برگشت قطار در این مسیر خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای این پروژه در راستای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی و افزایش سهم راه آهن در جابجایی بار و مسافر اظهار داشت: خوشبختانه نگاه مدیرعامل و مسئولین راه آهن، حاکی از اعتقاد راسخ به توسعه زیرساخت های ریلی سنگان است که نویدبخش روزهای روشن و خوب برای راه آهن شرق است.
مدیرکل راه آهن شرق همچنین از اجرای طرح جانمایی علایم و تابلوهای ترافیکی در مرکز این اداره کل، به منظور ایمن سازی معابر خبر داد و گفت: هدف از اجرای این اقدامات، بهبود عبور و مرور، تامین ایمنی مسافرین و کارکنان راه آهن شرق، کاهش مشکلات ناشی از نبود علایم راهنمایی و رانندگی و سهولت در رفت و آمد ایمن است.