بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

افزایش سرعت بازرگانی در راه آهن شمالشرق ۱ با حذف رویه ها و رفتارهای سنتی

مدیرکل راه آهن شمالشرق ۱ گفت: رویه ها و رفتارهای سنتی که باعث توقف قطارها در مرز مبادله با مناطق همجوار می شد، حذف شده است.

افزایش سرعت بازرگانی در راه آهن شمالشرق ۱ با حذف رویه ها و رفتارهای سنتی
تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمالشرق ۱ گفت: رویه ها و رفتارهای سنتی که باعث توقف قطارها در مرز مبادله با مناطق همجوار می شد، حذف شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، فرشاد زادخور گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک این اداره کل در شبکه ریلی و علیرغم ترافیک قطارهای مسافری در این منطقه، افزایش سرعت بازرگانی از مهمترین اولویت ها است که با اقدامات اجرایی، در حال انجام است.

وی به برخی اقدامات انجام شده در آن اداره کل برای افزایش سرعت بازرگانی اشاره کرد و افزود: تعامل سازنده و مدیریت ترافیک با مناطق همجوار (تهران و خراسان) درباره مبادله قطارهای باری در ایستگاه های مرزی انجام شده است.

به گفته زادخور؛ آماده سازی و اعزام قطارهای کامل با مالکیت واحد شرکت های حمل ونقل ریلی با رویکرد پیشگیری از مانور اضافه و طولانی شدن زمان توقف در ایستگاه های تشکیلاتی، دیگر اقدام این اداره کل برای افزایش سرعت بازرگانی است.

مدیرکل راه آهن شمالشرق ۱ ، هماهنگی و تعامل با شرکت های صاحب بار در منطقه برای تسریع در تخلیه و بارگیری واگن ها، استفاده از ظرفیت بلاک های میانی برای اعزام قطارهای باری پس از قطارهای مسافری باتوجه به امکان بهره برداری از سیستم ATC را از دیگر کارهای موثر این اداره کل در افزایش سرعت بازرگانی ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرعت بازرگانی در شبکه ریلی ۶/۶ کیلومتر است که این رقم در راه آهن شمالشرق ۱ با رقمی بیش از ۲ برابر آن یعنی ۱۳/۳کیلومتر برساعت است.

وی همچنین با اشاره به عملکرد حمل و نقل بار در این اداره کل گفت: سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۹ درصدی در شاخص تن کیلومتر مبدا- مقصد و رشد ۱۶ درصدی تناژ بارگیری نسبت به سال ۱۴۰۱ همراه بوده است و امیدواریم با سیاست های شرکت راه آهن در خصوص افزایش سرعت بازرگانی، شاهد استمرار این رشد باشیم.

شفاف سازی عرضه‌ و فروش با روش جدید پیش فروش بلیت قطار

مدیرکل راه آهن شمالشرق ۱ گفت: خوشبختانه تصمیم مدیرعامل راه آهن مبنی بر اولویت پیش فروش اینترنتی، موجب شفاف سازی نحوه عرضه‌ و فروش بلیت ها شده و حذف واسطه فروش(آژانس های مسافرتی)و عدم ایجاد بازار سیاه و رانت را به همراه داشته است.

زادخور با بیان اینکه روش جدید موجب سهولت بیشتر در تهیه بلیت شده افزود: مردم در منزل و محل کار می توانند بلیت قطار را از سکوهای اینترنتی و برنامه های کاربردی خریداری کنند و مراجعه حضوری و هزینه های جانبی حذف شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.