بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

تلاش برای ایمن سازی یکی از ناایمن ترین جاده های خراسان رضوی

​بدون شک بر اساس آنچه تردد شمارها می گویند، جاده بردسکن به خلیل آباد یکی از مسیرهای مهم و پر رفت و آمد استان به حساب می آید که به دلیل عرض کم و غیراستاندارد بودن، سالیانه صدها نفر را به کام مرگ می فرستد.

تلاش برای ایمن سازی یکی از ناایمن ترین جاده های خراسان رضوی
تین نیوز

بدون شک بر اساس آنچه تردد شمارها می گویند، جاده بردسکن به خلیل آباد یکی از مسیرهای مهم و پر رفت و آمد استان به حساب می آید که به دلیل عرض کم و غیراستاندارد بودن، سالیانه صدها نفر را به کام مرگ می فرستد.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت پروژه دو بانده شدن مسیر بردسکن به خلیل آباد گفت: ماده ۲۳ مسیر خلیل آباد به بردسکن اخذ و اعتبار لازم هم گذاشته شده است.

حجت الاسلام جواد نیک بین با بیان اینکه هر چند استاندار خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ قول اتمام ۱۰ کیلومتر باند دوم مسیر خلیل آباد تا کندر را دادند اما متأسفانه به دلیل برخی مشکلات تاکنون عملیاتی نشد، افزود: با پیگیری هایی که در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت ستون های برق مسیر خلیل آباد به کندر جابجا شد و فقط تملک زمین های حاشیه جاده باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون پیمانکار در این قطعه فعالیت دارد، عنوان کرد: اعتبار مسیر خلیل آباد به کاشمر در بودجه سنواتی سالیانه ۱۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری های صورت گرفته از طریق سازمان برنامه و بودجه به ۵۸ میلیارد تومان افزایش یافت و ابلاغ هم شد.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: در سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی قرار بود بودجه تمامی جاده گرفته شود و دولت قول داده تا پایان ۱۴۰۳ بتواند مسیر شادمهر تا بردسکن را به اتمام برساند.

وی پیشرفت فیزیکی مسیر را رضایت بخش ندانست و بیان کرد: پیمانکار قطعه دوم مسیر شادمهر به کاشمر چون در اجرا با مشکلاتی مواجه شد خلع ید گردید اما پیمانکار مسیر خلیل آباد به بردسکن فعال بوده اما پیشرفت پروژه به دلیل کمبود اعتبارات کند است.

حجت الاسلام علی اصغر امینی، امام جمعه بردسکن نیز با بیان اینکه مسئولان باید توجه خود را به مناطق محروم و دور افتاده بیشتر کنند، افزود: متأسفانه از گذشته تاکنون مسئولان کشوری و استانی از جاده های شهرستان بازدید داشته و قول هایی داده اند ولی به وعده های خود عمل نکرده اند.

وی گفت: وعده مسئولان در حوزه جاده های بردسکن باید زودتر از این تحقق پیدا می کرد، زیرا از ۱۰۸۰ کیلومتر مسیر حتی یک کیلومتر راه دو بانده در شهرستان بردسکن نداریم.

امام جمعه بردسکن با اظهار تأسف از اینکه در چند هفته اخیر سه نفر بر اثر تصادف در مسیر بردسکن به خلیل آباد جان خود را ازدست داده اند، بیان کرد: مسئولان به وعده های خود در بحث دو بانده کردن مسیرهای شهرستان عمل کنند.

وی بیان کرد: افراد زیادی قربانی وضعیت نامطلوب جاده های این شهرستان شده اند و می طلبد متولیان امر در یک اقدام ضربتی و با تأمین اعتبار نسبت به تعریض و یا دو بانده کردن مسیرهای مواصلاتی این شهرستان اقدام کنند.

شاهد حوادث ناگوار بسیاری در این مسیر پرترافیک هستیم

 اگرچه می توان علت بروز درصدی از این تصادفات را عامل انسانی و بی احتیاطی راننده ها دانست اما بر کسی پوشیده نیست که جاده کم عرض و حادثه خیز، ظرفیت حضور این تعداد بی شمار خودروی سبک و سنگین را ندارد.

فرمانده پلیس راه بردسکن هم با انتقاد از وضعیت دوبانده نشدن مسیر این شهرستان به خلیل آباد گفت: با توجه به حجم بالای ترافیک در مسیر بردسکن به خلیل آباد باید هرچه سریع تر اجرای طرح باند دوم این جاده عملیاتی شود.

 سرهنگ حسن شاکری با اشاره به اینکه هر از چند گاهی شاهد حوادث ناگواری در این مسیر پرترافیک هستیم، اظهار کرد: تا وقتی جاده های بردسکن دو طرفه نشود شاهد این گونه حوادث ناگوار خواهیم بود، جاده های منطقه ترشیز ناایمن و غیراستاندارد است.

وی گفت: با وجود اینکه این جاده به سبب تردد تریلی های بنادر جنوبی به آسیای میانه مسیری ترانزیتی و شاهراه مهم اقتصادی محسوب می شود اما علاوه بر کم عرض بودن آسفالت نامناسبی دارد.

فرمانده پلیس راه بردسکن با توجه به نا ایمن بودن مسیرهای منطقه از رانندگان خواست هنگام رانندگی سرعت مطمئنه و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت  و از صحبت کردن با گوشی همراه و سبقت بی جا امتناع کنند.

وی با بیان اینکه بردسکن یک چهارراه مواصلاتی محسوب می شود اما از داشتن یک کیلومتر راه دو بانده محروم است، از حادثه خیز بودن بیش از ۸۰ درصد راه های این منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۴۰۰۰ خودرو سبک و سنگین از جاده بردسکن به سبزوار به عنوان یکی از حادثه خیزترین جاده های خراسان رضوی تردد دارند.

فرمانده پلیس راه بردسکن ارتقاء مسیر بردسکن به سبزوار از راه فرعی درجه یک به جاده اصلی را ضروری دانست و تصریح کرد: این محور ازنظر زیرساختی با مشکلات فراوانی مواجه است.

شاکری بر تسریع رفع نقاط حادثه خیز، مشکلات زیرساختی و درنهایت دو بانده کردن مسیر بردسکن به سبزوار و بردسکن به خلیل آباد تأکید کرد و گفت: جاده بردسکن به سبزوار یک محور ترانزیتی و پرترافیک و یکی از راه های مهم و متصل کننده جنوب به شمال کشور است.

۱۷ سال از آغاز اجرای طرح دوبانده کردن جاده شادمهر- کاشمر- خلیل آباد- بردسکن می گذرد اما هنوز تکمیل نشده و هر هفته با بروز حوادث جاده ای، تن رنجور این طرح نیمه جان راه سازی خراشیده می شود.

طی روزهای اخیر اخبار بسیاری در رسانه های مختلف از مرگ هموطنان عزیز بر اثر سانحه تصادف در محور بردسکن به خلیل آباد و سوختن آنها در آتش منتشر شده و می طلبد مسئولان توجه بیشتری به ایمن سازی و استانداردسازی مسیر بردسکن به سبزوار و سایر مسیرها و جاده های مواصلاتی منطقه ترشیز داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.