بازدید سایت : ۲۱۹۷۳

وزیر کشور: کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر مشهد اولویت است

وزیر کشور گفت: تصادفات جاده ای در مسیرهای منتهی به مشهد همزمان با ایام پایانی ماه صفر اولویت بوده و تحقق این هدف نیازمند تلاش مضائف و اقدامات مربوطه است.

وزیر کشور: کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر مشهد اولویت است
تین نیوز

وزیر کشور گفت: تصادفات جاده ای در مسیرهای منتهی به مشهد همزمان با ایام پایانی ماه صفر اولویت بوده و تحقق این هدف نیازمند تلاش مضائف و اقدامات مربوطه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اسکندر مومنی روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه مرکزی خدمات سفر به زائران ایام پایانی ماه صفر افزود: بر اساس گزارش های داده شده، درصد بالایی از حضور زائران در مشهد با استفاده از خودروهای شخصی و وسایل حمل و نقل جاده ای بوده که تصادفات جاده ای در ایام اخیر، طبق همین بررسی ها کاهش داشته است.

وی بیان کرد: بعد از پایان مراسم دهه پایانی صفر بلافاصله بایدد جلسه ای تشکیل و نقاط ضعف و قوت برای رفع کاستی ها بررسی شود، شایسته نیست ضعف های موجود در سال های آینده نیز تکرار گردد.

وزیر کشور به مصوبات این جلسه در خصوص تامین ناوگان جاده ای از استان های معین تاکید کرد و افزود: در خصوص تامین اتوبوس ها هم شهرداری تهران و دیگر استان های معین به مصوبات امروز توجه کنند.

وی ضمن تایید تهیه بلیت اتوبوس به صورت رفت و برگشت در مسیر مشهد بیان کرد: ممکن است برای همه زائران خرید بلیت اتوبوس به صورت دو سره مقدور نباشد، لذا برای بازگشت زائران پس از شهادت امام رضا(ع) باید تامین و ذخیره اتوبوس برای بازگشت زائران از مشهد پیش بینی شود.

مومنی با اشاره به افزایش چند درجه ای دما برای روزهای آینده در مشهد، افزود: برای زائران پیاده ایجاد سایه بان، آب خنک و یخ و همچنین اقدامات درمانی به میزان لازم باید پیش بینی شود.

وی گفت: دستگاه های امنیتی باید موضوع تامین امنیت زائران پیاده در طول مسیر و همچنین مکان های استقرار آنها در شب و تردد سایر زائران در طول روز را مد نظر داشته و دستگاه های امنیتی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

وزیر کشور به بازدید صبح امروز خود از مناطق حاشیه شهر مشهد اشاره و اظهار کرد: اکنون طرح هایی را دستگاه های مختلف، فرمانداری و سایر نهادها در حاشیه این کلانشهر در دست اقدام دارند، این وزارتخانه تامین منابع آن دسته از طرح های مربوط به وزارت کشور را پیگیری می کند.

تصمیم گیری برای تعطیلی روز سه شنبه مشهد

وزیر کشور همچنین بیان کرد: همه مصوبات این نشست مورد تایید و لازم الاجرا است و فقط مصوبه تعطیلی روز سه شنبه مشهد منوط به تصمیم گیری روز شنبه در تهران خواهد بود.

مومنی افزود: همه نهادهای متولی باید بر موضوع فروش بلیت نظارت جدی داشته باشند، بر طبق گزارش ها با برخی گران فروشان برخورد و مبالغ اضافی به حساب زائران بازگردانده شده که اقدام خوبی است.

وزیر کشور صبح امروز پس از ورود به مشهد از جاده قدیم نیشابور -مشهد، مسیر اختصاصی تردد زائران پیاده حضرت رضا(ع) در ایام دهه آخر صفر بازدید کرد و در جریان این خدمات رسانی قرار گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.