بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

آرزوی دیرینه مردم شهرستان کلات به زودی محقق می شود

آرزوی دیرینه مردم شهرستان کلات برای ارتقاء و استاندارد شدن جاده کلات مشهد به زودی محقق می شود.

آرزوی دیرینه مردم شهرستان کلات به زودی محقق می شود
تین نیوز |

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: آرزوی دیرینه مردم شهرستان کلات برای ارتقاء و استاندارد شدن جاده کلات مشهد به زودی محقق می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، احسان عظیمی راد وضعیت فعلی جاده کلات به مشهد را بسیار خطرناک و ناایمن دانست و اظهار کرد: با پیگیری های بسیار توانستیم دستور وزیر راه و شهرسازی را در دولت سیزدهم برای دوبانده شدن مسیر مشهد به کلات بگیریم.

عظیمی راد  با اشاره به اینکه با گرفتن این دستور توانستیم شروع حرکت به سمت کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه را بگیریم، خاطرنشان کرد: گرچه سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ طرح مطالعاتی برای ارتقاء جاده مشهد منفی شده بود و بر اساس آن اعلام شد که توجیه اقتصادی ندارد دولت برای این جاده اعتبار اختصاص دهد اما بازهم دست از پیگیری برنداشتیم.

وی با بیان اینکه کلات، درگز، سرخس و مشهد حلقه ای در تأمین امنیت غذایی هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمده ای از تأمین امنیت غذایی را کلات تأمین می کند ارتقاء این جاده بسیار ضروری است.

 وی با اعلام اینکه بر اساس استدلال هایی که ارائه دادیم با دستور وزیر مربوطه جلسه کارشناسی مجدد برگزار شد، گفت: بارها در جلسات مختلف از اهمیت و ضرورت ارتقاء این جاده دفاع کرده ایم.

عظیمی راد با اشاره به اینکه در این جلسه مقرر شده جاده مشهد به کلات از راه فرعی به راه اصلی ارتقاء یابد، افزود: در نگاه وزارت راه و شهرسازی این جاده فرعی است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا برای مشاور طرح که در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اعلام کرده بود این جاده توجیه اقتصادی ندارد بودجه ای تخصیص یافت تا طرح مطالعاتی را با نگاه مثبت اقتصادی مجدد به روزرسانی کرده و به سازمان برنامه و بودجه ارسال کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتقاء راه از فرعی به اصلی بسیاری از مشکلات مردم کلات را رفع می کند، اظهار کرد: تلاش خود را به کار گرفته ایم که هر چه زودتر اقدامات به نتیجه برسد و مشکلات چندین ساله مردم این شهرستان رفع شود.

طول جاده مشهد- کلات ۱۴۰ کیلومتر است که ۵۷ کیلومتر آن در حوزه شهرستان مشهد و ۸۳ کیلومتر آن در حوزه شهرستان کلات قرار دارد.

با توجه به حجم تردد زیادی که در این مسیر روی می دهد و استفاده گردشگران و مردم محلی از آن ارتقاء جاده مشهد- کلات از جاده فرعی به راهی اصلی مورد تاکید تمامی مسولان شهرستان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.