بازدید سایت : ۴۴۵۱۹

۱۸ میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد

بیش از ۵۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار در سه ماهه نخست امسال از طریق گمرک استان صادر شد.

۱۸ میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد
تین نیوز

 سرپرست گمرک خراسان شمالی گفت: بیش از ۵۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار در سه ماهه نخست امسال از طریق گمرک استان صادر شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حجت امانی روز اظهار کرد: میزان صادرات کالا از طریق گمرک استان در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۲ درصد و از لحاظ ارزشی ۶ درصد کاهش دارد.

امانی افزود: عمده کالاهای صادراتی استان در این مدت شامل محصولات پتروشیمی شامل کود اوره و آمونیاک، مقاطع فولادی، مصنوعات پلاستیکی (رول پلاستیک و نایلون) و رب گوجه فرنگی است که به مقصد کشورهای ترکیه، افغانستان، روسیه، ازبکستان، و عراق ارسال شده است.

وی درباره واردات کالا به استان گفت: بیش از چهار هزار تن کالا به ارزش بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در بهار امسال از طریق گمرک استان ترخیص شد.

وی افزود: میزان واردات کالا به استان در این مدت در مقایسه با بهار پارسال از لحاظ وزنی ۹۳ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۴۶ درصد کاهش دارد.

امانی اظهار کرد: کالاهای وارداتی به استان در این مدت بیشتر شامل الیاف شیشه، مرغ منجمد، نیکل، یونیت خارجی، برنج و عایق نسوز بوده که از کشورهای چین، ترکیه، هلند و امارات وارد شد.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.