بازدید سایت : ۲۸۴۵۳

۶۳۰ میلیارد ریال درآمد خراسان شمالی به طرح های عمرانی اختصاص یافت

۶۳۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی استان در قالب طرح نشان دار کردن مالیات ها به اجرای طرح های عمرانی اختصاص یافت.

۶۳۰ میلیارد ریال درآمد خراسان شمالی به طرح های عمرانی اختصاص یافت
تین نیوز

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: ۶۳۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی استان در قالب طرح نشان دار کردن مالیات ها به اجرای طرح های عمرانی اختصاص یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی بهزادفر اظهار کرد: طرح نشان دار کردن و اختصاص درآمدهای مالیاتی به طرح های ناتمام اولویت دار از سال ۴۰۲ در دست پیگیری است و در این زمینه بخشی از درآمدهای مالیاتی برای سرعت دادن به اجرای این طرح ها اختصاص یابد.

بهزادفر افزود: در این استان ۴۳ طرح عمرانی ناتمام اولویت دار با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد شناسایی و در سامانه مربوط قرار گرفت تا با انتخاب مودیان مالیاتی برای آن تامین اعتبار شود.

وی با بیان اینکه تکمیل این تعداد طرح عمرانی استان ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد گفت: ۶۳۰ میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز معادل ۲۶ درصد از آن در قالب طرح نشان دار کردن مالیات با انتخاب مودیان تامین شد.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار طرح ناتمام با انتخاب مودیان از طریق پرداخت مالیات اختصاص می یابد که شامل طرح های استانی و ملی است.

تحقق ۱۰۳ درصد از درآمدها

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی درباره تحقق درآمدها در استان گفت: ۲۱ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال مبلغ مصوب درآمد این استان در سال گذشته است که ۲۲ هزار و ۱۰ میلیارد معادل ۱۰۳ درصد آن محقق شد.

بهزادفر اظهار کرد: بیشترین وصولی های مصوب در این بازه زمانی به میزان ۲۰ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال مربوط به درآمدهای مالیاتی از اشخاص حقوقی در حوزه صنایع بزرگ استان است.

وی افزود: ۲۰ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال مبلغ مصوب درآمد مالیاتی خراسان شمالی در سال گذشته است که ۱۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال محقق شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی یادآور شد: خراسان شمالی با این میزان تحقق درآمد جزو استان های دارای مازاد درآمد است که امید می رود با همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی، نهادها و شرکت های مختلف در ماه های آتی نیز جزو استان های پیشرو در میزان تحقق درآمدها باشیم.

وی با بیان اینکه درآمدهای مازاد در ردیف مشخص قرار می گیرد، گفت: درآمدهای مازاد در قالب اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی به استان بر می گردد به گونه ای که سال گذشته از این محل ۱۰۰ میلیارد ریال به میزان اعتبارات خراسان شمالی افزوده شد.

وی با بیان اینکه پنج درصد از ۲۲ هزار و ۱۰ میلیارد ریال درآمد وصولی محقق شده در استان مربوط به مالیات مشاغل است افزود: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از درآمد وصولی مربوط به مالیات اشخاص حقوقی، غیر دولتی، شرکت ها و صنایع استان است و بخش قابل توجهی مالیات از اشخاص حقوقی وصول می شود.

بهزادفر افزود:سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سال گذشته هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصارف هزینه ای برای حقوق و مزایای بیش از سه هزار نفر از کارکنان ۲۳ دستگاه اجرایی مشمول نظام بودجه استانی پرداخت کرد که بصورت ۱۰۰ درصد محقق شد.

خراسان شمالی ۱.۱ درصد از جمعیت کشور را دارد و سهم استان از منابع و اعتبارات استانی در کشور ۲.۶ درصد است که این اعتبارات بیش از ۲ برابر نسبت جمعیتی جذب می شود.

این استان با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.