بازدید سایت : ۲۱۹۷۳
با حضور خودروسازان فرانسوی برگزار شد:

◄ بازار خودرو ایران درحال تحول است

◄ بازار خودرو ایران درحال تحول است

تین‌نیوز| فعالان زنجیره تامین شركت‌های ایران‌خودرو و پژو در نشست مشترك قطعه‌سازان گرد هم آمدند تا در «روز تامین‌كنندگان» زمینه‌های همكاری و مشاركت با یكدیگر برای تامین قطعات محصولات جدید ایران‌خودرو و پژو را بررسی و عملیاتی كنند.      
 
به گزارش تین‌نیوز، در این روز تاکید شد که کیفیت و قیمت دو گزینه رقابتی هستند که در محصولات تولیدی شرکت ایکاپ مدنظر است و زنجیره تامین قطعات نقش اساسی و تعیین کننده در تحقق این هدف دارند.
 
در شركت مشترك ایران خودرو و پژو «ایكاپ» ظرفیت تولید سالانه 200 هزار دستگاه خودرو پیش‌بینی و ایجاد شده و تاكید بر این است كه با انتقال دانش و فناوری تولید، سهم صنعت قطعه‌سازی كشور در زنجیره تامین این محصولات در بالاترین سطح ممكن باشد، از این رو نشست مشترك دو روزه قطعه‌سازان ایران خودرو و پژو برای تحقق اهداف دو شركت در این زمینه برگزار شده است.
 
ایجاد كمیته مشترك ساپكو و ایكاپ
 مدیرعامل ساپكو در این نشست، گفت: كیفیت، بهینه سازی تولید و بهره‌وری بالا و هم‌چنین ارایه خدمات مناسب، شاخص‌های اصلی برای همكاری ساپكو با تامین‌كنندگان است.
 
حسین نجاری هم‌چنین، ادامه داد: تامین‌كنندگان ما باید بتوانند برای افزایش ظرفیت و سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از فن‌آوری‌های نوین، تامین مالی كنند.
 
نجاری با تاكید بر رعایت برنامه زمانبندی عرضه محصول گفت: اگر تامین با تاخیر مواجه شود هزینه گزافی بر زنجیره تولید وارد خواهد شد و این موضوع قابل قبول نخواهد بود.
 
به گزارش ایکو پرس، وی خواستار بهبود دایمی فرآیندهای لجستیك تامین‌كنندگان شد و ضمن تاكید بر شفافیت مالی فعالیت‌ها اظهار كرد: تامین‌كنندگان باید برای سرشكن كردن استاندارد هزینه ها از روش های نوآورانه استفاده كنند‌.
 
نجاری افزود: همه سازندگان باید در مسیر اهداف ساپكو و ایكاپ حركت كنند و با ارایه محصول باكیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی در مسیر خودروساز شدن ایران خودرو گام بردارند.
 
نجاری از تغییر ساختار ساپكو برای بومی‌سازی فعالیت‌ها خبرداد و گفت: فرآیندهای داخلی ساپكو را بازنگری و كمیته مشتركی را با ایكاپ ایجاد و مامور ارزیابی و انتخاب شركت‌های قطعه ساز برای تولید محصولات مشترك كرده‌ایم.
 
مدیرعامل ساپكو از صادرات قطعات محصولات ایكاپ خبر داد و گفت: طبق قرارداد با پژو ٣ درصد محصولات صادر خواهد شد و با این اقدام صادرات قطعات نیز انجام خواهد شد.
 
كیفیت و قیمت؛ مزیت های رقابتی ایكاپ
مدیرعامل ایكاپ نیز نشست مشترك قطعه‌سازان ایرانی و فرانسوی را فرصتی برای تقویت و توسعه همكاری‌ها در تولیدات مشترك دانست و گفت: ایران خودرو و پژو ارتباط طولانی با هم داشته‌اند و ما درحال برنامه‌ریزی برای همكاری‌های آینده هستیم.
 
محمدرضا معتمد با تاكید بر عرضه محصول با كیفیت و قیمت رقابتی افزود: ما به هیچ وجه از كیفیت و هزینه‌های خود تخطی نمی‌كنیم و این دو عامل باید به عنوان مزیت رقابتی ایكاپ مطرح باشد.
 
مدیرعامل ایكاپ با اشاره به سهم فعلی پژو در بازار خودرو ایران گفت: ایكاپ با تكیه بر منابع تولید و فن‌آوری و استفاده از پتانسیل‌های موجود در دو شركت مادر و بهره‌برداری از توان كارشناسان خبره به دنبال افزایش سهم بازار و سودآوری است.
 
وی با بیان اینكه مدل های مختلف پژو با سطح كیفیت برابر با كشورهای اروپایی عرضه خواهد شد، افزود: ظرفیت تولید سالانه محصولات پژو 200 هزار دستگاه در ایکاپ خواهد بود.
 
وی از ایران به عنوان هاب منطقه‌ای صادرات پژو نام برد و گفت: صادرات 30 درصد تولیدات مشترك در شبكه صادراتی پژو از اهداف همكاری‌ها است.
 
نخستین تولید مشترك در ایران پس از برجام
در این همایش ژان كریستف كمار، قائم مقام اجرایی پژو در منطقه خاورمیانه و آفریقا نیز گفت: ایكاپ با حمایت كامل از قطعه‌سازان به دنبال تولید با كیفیت و قیمت رقابتی است. وی خطاب با سازندگان گفت: ما باید همان چیزی كه به مشتری وعده داده‌ایم را عرضه كنیم.
 
كمار ایجاد شركت ایكاپ با سرمایه گذاری 400 میلیارد یورویی گام مهمی در توسعه همكاری‌های صنعتی دو كشور عنوان كرد و گفت: پژو و ایران خودرو مایل هستند به عنوان هاب منطقه‌ای برای تولیدات مشترك فعالیت كنند و طبق قرارداد، 30 درصد از محصولات در بازارهای صادراتی به فروش خواهد رسید.
 
وی بازار ایران را درحال تحول توصیف كرد و گفت: ما محصولات جدید و به روز را به بازار ایران معرفی و تولید خواهیم كرد و قطعا محصولات پژو جایگاه ویژه‌ای را در میان مشتریان از نظر كیفیت و قیمت كسب خواهد كرد.
 
این مقام شركت پژو كیفیت تولیدات ایكاپ را برابر با محصولات پژو در بازارهای اروپایی دانست و گفت: ما اهداف مشخصی را در كیفیت، قیمت و هزینه‌های تولید دنبال می كنیم و برای دستیابی به آن تلاش خواهیم كرد.
 
وی افزود: سه محصولی كه به زودی وارد بازار ایران خواهد شد در سطح جهانی موفق عمل كرده‌اند و امیدواریم مورد پسند و استقبال مشتریان ایرانی هم قرار گیرد.
 
مدیر منطقه‌ای پژو تاكید كرد:‌ پروژه تولید محصول مشترك به مرحله اجرا رسیده و تمامی امكانات و تجهیزات تولید به سرعت درحال آماده‌سازی است. برای بومی‌سازی نیز كارهای زیادی صورت گرفته و تولیدات ایران خودرو و پژو به عنوان نخستین تولید مشترك در ایران پس از برجام به زودی وارد بازار خواهد شد.
 
وی از قطعه سازان به عنوان شركای اصلی ایكاپ در تولید یاد كرد و گفت: امیدوارم بالاترین فن‌آوری و دانش خود را در محصولات ایكاپ ارایه كنید و با ارتقای سطح تولیدات خود به توسعه صنایع خودروسازی كمك كنید.
 
دومین نشست مشترك قطعه سازان ایران خودرو و پژو با عنوان «روز تامین‌كنندگان» در سالن اجتماعات ساپكو برگزار شد.
 
در این نشست بیش از 130  مدیر از 65 شركت تامین كننده فرانسوی به همراه 16 نفر از مدیران ارشد پژو حضور داشتند. علاوه بر آن بیش از 140 نفر از تامین كنندگان و قطعه سازان كشور نیز به دعوت شركت ساپكو حاضر بودند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.