خودروساز فرانسوی صاحب رسانه می شود
خودروساز فرانسوی رنو، با خرید بخشی از سهام گروه رسانه ای سوفیا، وارد عرصه رسانه می شود.
خودروساز فرانسوی رنو، با خرید بخشی از سهام گروه رسانه ای سوفیا، وارد عرصه رسانه می شود.
به گزارش خودروکار، شرکت خودروسازی رنو با اعلام این که 40 درصد از سهام گروه رسانه ای سوفیا را خریداری کرده، رسما وارد دنیای رسانه شد.
گروه سوفیا ناشر مجلات معتبر و مطرحی مانند Challenges، Historia و Sciences et Avenir متعلق به فردی به نام « کلود پردرسل » است.
مجلات هفتگی Challenges و Sience et Avenir به ترتیب با 206 هزار نسخه و 236 هزار نسخه دو زیر مجموعه بزرگ این گروه هستند.
کلود پردریل ، روزنامه نگار 91 ساله درباره پیوست رنو و شریک شدن او با گروه رسانه ای سوفیا می گوید : « از پیوستن رنو به سوفیا که در راستای استراتژی های ما بود، بسیار خوشحالیم. گروه سوفیا در نظر داشت ضمن توسعه کسب و کار خود در زمینه رسانه، در حوزه دیجیتال و رویداد های مربوط به آن نیز پیشرفت کند.» او همچنین در ادامه گفت که رنو با سرمایه گذاری 5 میلیون یورویی، بدهی های گروه سوفیا را پرداخت خواهد کرد.
قصد رنو هم از ورود به دنیای رسانه، و رونق بخشیدن به این حوزه، این است که بیشتر از گذشته توانایی تعامل با مشتریان، رانندگان و کاربران خودروهای خودران و هوشمند را داشته باشد و بتواند در راستای تامین محتوای سازگار با حوزه خود و تکنولوژی خودروهای خودران، به رسانه کمک کند.
کارلوس گون ، دراین باره می گوید :« این پروژه به طور کامل با استراتژی های رنو در جهت ارائه خدمات جدید مربوط به خودروهای خودران، ارتقای کیفیت محصولات و بهبود تجربه مشتریان همخوانی دارد». کارلوس گون همچنین تاکید کرده است که این استراتژی جهانی خواهد بود.