◄ اظهارات یک نماینده مجلس از تلاش برای راندن رنو از ایران
درحالحاضر خودروسازان اقداماتی را انجام میدهند تا شرکت رنو علیرغم میلی که دارد در ایران فعالیت نکند.
در حال حاضر خودروسازان اقداماتی را انجام میدهند تا شرکت رنو علیرغم میلی که دارد در ایران فعالیت نکند.
محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان این مطلب افزود: افرادی از داخل کشور پیامهایی به آمریکا میدهند تا رنو را تحریم کند تا به خواسته خود برسند.
به گزارش تیننیوز به نقل از خانه ملت، منصوری با اشاره به اینکه کارخانه موجود در ساوه به رنو تحویل داده نمیشود درحالیکه قرارداد آن منعقدشده است و طول دادن آن توسط داخلیها صورت میگیرد، ادامه داد: مدیرعامل سابق سایپا و هیأتمدیره بهشدت مخالفت میکردند و تاکنون نیز این کارخانه تحویل داده نشده است، این اقدامان نشان میدهد که دستهای پشت پرده اجازه نمیدهند خودرو خوب تولید و صادر کنیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در بازار کنونی این امکان وجود دارد تا قطعهسازان و خودروسازان بیشترین سود ممکن را داشته باشند، گفت: خودروسازان نتوانستهاند قطعهسازان را بهگونهای رشد دهند تا بتواند قطعه با ظرفیت صادراتی را تولید کنند، قطعهسازان برای خودروسازان بهگونهای تولید کردهاند که اکنون علیرغم افزایش قیمت ارز توان صادرات محصولات خود را ندارند.
این نماینده مردم در مجلس در پایان با تأکید بر اینکه امیدواریم مسئولین نظام به موضوع وارد شوند، تصریح کرد: مسئولین باید نسبت به پول پرداختی و قرارداد منعقدشده نظارت کنند زیرا در این حالت طرف ایرانی باید به تعهد خود عمل کند و کارخانه را دراختیار رنو بگذارد. افرادی از داخل کشور پیامهایی به آمریکا میدهند تا رنو را تحریم کند و مافیای این صنعت به خواسته خود برسند.
یک سال پیش ایدرو و رنو قراردادی را امضا کردند که طبق آن رنو در ایران بهصورت یک خودروساز مستقل مشغول تولید خودرو میشد. سهم شرکت ایرانی در این قرارداد طبق توافق سایت خودروسازی بنرو در ساوه بود که مدرنترین خط تولید موجود در ایران است.
سایت بن رو متعلق به سایپا است؛ اما با توجه به تهاتر ارزش این مجتمع با بدهیهای سایپا به ایدرو، این سایت باید به رنو تحویل داده میشد.
سایپا تاکنون از تحویل این سایت خودداری کرده و تحویل آن به رنو را مشروط به مذاکره با این شرکت کرده است. بهنظر میرسد سایپا قصد دارد در برابر تحویل این سایت حق تولید چند مدل ارزانقیمت مانند کوئید را از رنو بگیرد.