خودروهای تسلا ارزان میشود
سلاموتورز نیز همچون بسیاری دیگر از خودروسازان متحمل ضرر و زیان هنگفتی میشد و تاوان تنشهای سیاسی این دو کشور را به گفته کارشناسان و تحلیلگران بازار خودرو، شرکتهای خودروسازی باید بدهند.
شرکت تسلاموتورز به منظور کاهش تبعات منفی جنگ تجاری چین و آمریکا اعلام کرده که قصد دارد قیمت خودروهای برقی خود را در بازار چین کاهش دهد.
به گزارش تیننیوز و به نقل از ایسنا، تسلاموتورز که یکی از بزرگترین شرکتهای آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب میشود که فعالیت و اهداف بلندپروازانهای در این زمینه داشته است، هم اکنون بزرگترین رقیب خودروسازان بزرگ جهان همچون فولکسواگن، بیامو، بنز، تویوتا، هیوندای و غیره محسوب میشود، چراکه با تولید و عرضه خودروهای برقی لوکس و قدرتمندی که توان پیمایش نسبتا بالایی دارند، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک را از آن خود کند و قدرت سایر رقیبان را به چالش بکشاند.
بر اساس گزارش رویترز، حالا تسلاموتورز اعلام کرده است که می خواهد قیمت محصولاتش نظیر خودروهای تسلا مدل اس و مدل ایکس را در چین بعنوان بزرگترین بازار خرید خودروهای برقی و الکتریکی به میزان ۱۲ تا ۲۶ درصد کاهش دهد تا بتواند از آثار منفی جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا بکاهد و بدین ترتیب بزرگترین بازار مصرف کننده خود را در جهان حفظ کند.
تسلاموتورز با اتخاذ این سیاست و استراتژی جدید میخواهد که قانون افزایش تعرفههای گمرکی و واردات خودرو را که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وضع شد، دور بزند و بدین ترتیب آمار فروش خود را همچنان بالا نگه دارد.
در غیر این صورت، تسلاموتورز نیز همچون بسیاری دیگر از خودروسازان متحمل ضرر و زیان هنگفتی میشد و تاوان تنشهای سیاسی این دو کشور را به گفته کارشناسان و تحلیلگران بازار خودرو، شرکتهای خودروسازی باید بدهند.
اما بدین ترتیب ایلان ماسک، مدیرعامل و موسس شرکت آمریکایی تسلاموتورز خاظرنشان کرده است که با کاهش ۱۲ تا ۲۶ درصدی در قیمت نهایی خودروهای مدل اس و مدل ایکس تسلا، این محصولات با قیمت مقرون بصرفه و مناسب تری برای مصرف کنندگان چینی عرضه و ارائه خواهند شد.
بازار چین با توجه به جمعیت بسیار بالا و تنوع در سلیقه و قدرت خرید مردم همواره برای شرکتهای مختلف نظیر تکنولوژی و خودروسازی از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار بوده است و از دست دادن سهم کوچکی از بازار مصرف و خرید این کشور برای شرکتهای مذکور می تواند ضرر و زیانهای فراوانی را برای آنها به بار بیاورد.
وی در گفتگویی با گزارشگر رویترز همچنین گفت که ما با این کار میخواهیم مصرفکنندگان و مشتریان چینی را همچنان برای خود حفظ کنیم تا بازار به دست رقیبان ما نیفتد.
چندی پیش بود که خبر جدیدی منتشر شد و نشان میداد تسلاموتورز با مقامات شانگهای به توافقی در خصوص احداث و راه اندازی یک کارخانه اختصاصی تولید خودروهای تسلا دست یافتند که این نخستین کارخانه این خودروساز خارج از خاک ایالات متحده آمریکا بود. این شرکت بزرگ و جاه طلب با یک سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری کارخانه گیگافاکتوری خود را در چین راه اندازی کرد و حالا به نظر میرسد که می خواهد نخستین خودروهای تولیدی خود را در این کارخانه جدید از مشتریان چینی سفارش بگیرد.