هزاران خودروی برقی تویوتا در صف انتظار بازیهای المپیک توکیو
تویوتا به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ دستگاه خودروی برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی را در جریان برگزاری بازیهای المپیک در اختیار تماشاگران و ورزشکاران قرار دهد.
تویوتا به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ دستگاه خودروی برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی را در جریان برگزاری بازیهای المپیک در اختیار تماشاگران و ورزشکاران قرار دهد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، از آنجایی که توکیو، پایتخت ژاپن، میزبان برگزاری بازیهای المپیک و پارالمپیک در سال آینده است، شرکت ژاپنی تویوتاموتورز به تازگی از در اختیار قرار دادن سه هزار و ۷۰۰ دستگاه خودروی برقی، هیبریدی، پلاگین هیبریدی و هیدروژنی برای تماشاگران، بازدیدکنندگان، ورزشکاران و تمامی شرکتکنندگان این بازیها خبر داده است. از این میزان، ۸۵۰ دستگاه خودروی تمام الکتریکی و ۵۰۰ خودرو نیز هیبریدی هستند.
تویوتا همچنین اعلام کرده است که بالغ بر ۹۰ درصد خودروهایی که قرار است در جریان برگزاری بازیهای المپیک در دسترس شرکتکنندگان قرار بگیرد، برقی و الکتریکی هستند تا علاوه بر میزان آلایندگی صفر، آلودگی صوتی نیز ایجاد نکنند و بر ازدحام محیط برگزاری بازیهای مذکور نیافزایند.
بنابر اعلام تویوتا، این خودروها در تمامی اشکال و انواع اعم از خودروی سواری، اتوبوس، اسکوتر و مینی بوس عرضه خواهند شد و به شرکتکنندگان و علاقمندان بازیهای المپیکی اجازه میدهد تا از انواع مختلف خودروهای پاک و دوستدار محیطزیست بهرهمند شوند.
تویوتاموتورز که یکی از پیشتازان تولید خودروهای برقی و الکتریکی در جهان به شمار میرود، تاکنون خودروهای پاک و دوستدار محیطزیست متعددی را معرفی و روانه بازارهای جهانی کرده است که از جمله مهمترین آنها میتوان به تویوتا پریوس، پریوس پرایم، تویوتا میرای و راو۴ برقی اشاره کرد.
بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلایندهها و گازهای گلخانهای و حفظ بیشتر محیطزیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامههای خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند. بدین ترتیب شرکتهای خودروسازی بزرگی تصمیم گرفتهاند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سالهای آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.