خودرو هیدروژنی ب ام و، بدون دود و آلایندگی / اتوپایلوت جدید تسلا
شرکت ب ام و قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۲۰ خودرو پاک وارد بازار کند. بیشتر این خودروها از نوع برقی - باتری هستند اما این شرکت برنامه دیگری هم دارد.
شرکت ب ام و قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۲۰ خودرو پاک وارد بازار کند. بیشتر این خودروها از نوع برقی - باتری هستند اما این شرکت برنامه دیگری هم دارد.
ب ام و در حال توسعه تکنولوژی خاص خود برای خودروهای هیدروژنی است. این شرکت اولین شرکتی در جهان بود که از سوخت هیدروژن به عنوان سوخت در موتورهای درون سوز استفاده کرد. خودروهای سری هفت ب ام و با موتورهای درون سوز هیدروژنی از پیشروترین موتورهای درونسوز در زمان ارائه بودند. البته این موتورها به دلیل تکنولوژی و هزینه بسیار بالا به تولید انبوه نرسیدند.
شرکت ب ام و حالا قصد دارد از هیدروژن با پیلهای سوختی در خودروهای سری ایکس خود استفاده کند.
در این خودروهای هیدروژن درون مخازن فشار بالا ذخیره می شوند و سپس در پیل سوختی با اکسیژن واکنش می دهند که حاصل آن بخار آب و الکتریسته است. الکتریسته تولید شده در موتورهای برقی خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.
این روش مزیتهایی در برابر خودروهای برقی - باتری دارد. خودروهایی که در آن باتری شارژ می شود پبمایش کم و زمان شارژ زیادی می برند اما پیمایش خودروهای پیل سوختی بیشتر و زمان سوختگیری آن مشابه خودروهای گاز سوز است.
کارشناسان پیش بینی می کنند آینده حملو نقل بشر به سوخت هیدروژن گره خورده است و ب ام و زودتر از باقی خودروسازان قدم در این مسیر گذاشته است.
با این وجود پیشبینی می شود تا ۲۰ سال آینده خودروهای هیبریدی جایگزین مناسبتری برای خودروهای کنونی باشند در خودروهای هیبریدی از ترکیب موتورهای برقی با موتورهای درونسوز استفاده میشود.
اتوپایلوت جدید تسلا
تسلا در حال توسعه راننده خودکار خودروهای خود است. در قابلیت های جدید، این راننده خودکار می تواند تقاطعها و چراغهای راهنمایی را تشخیص دهد.
در آینده این قابلیتها در خودروهای مختلف تسلا مانند مدل سه قابل دسترس خواهد بود و مشتریان با پرداخت چندین هزار دلار و بروزرسانی نرم افزاری خودرو خود، میتوانند از این قابلیتهای جدید استفاده کنند.
با وجود توسعه راننده خودکار تسلا، همچنان برخی کارشناسان درباره استفاده از این تکنولوژی هشدار میدهند و آن را زودهنگام میدانند.
در دو سال گذشته چندین تصادف مرگبار در خودروهای خودران گوگل و اوبر گزارش شده است که نشان میدهد همچنان زیر ساختهای فنی مناسب برای خودروهای خودران چه در خودروها و چه در جادهها وجود ندارد.