ضربه مهلک کرونا به فروش خودروهای هیوندای
میزان فروش جهانی خودروهای شرکت هیوندای موتورز در ماه گذشته میلادی کاهش ۵۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.
میزان فروش جهانی خودروهای شرکت هیوندای موتورز در ماه گذشته میلادی کاهش ۵۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، تازهترین آمار و گزارش های منتشر شده در آسیاتایمز حاکی از آن است که میزان فروش خودروهای هیوندای موتورز در بازارهای جهانی در ماه گذشته میلادی یعنی آوریل ۲۰۲۰ تحت تاثیر شیوع گسترده و همه گیری ویروس کرونا در کشورهای مختلف، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶.۹ درصد کاهش یافته و به ۱۵۹ هزار و ۷۹ دستگاه رسیده است.
البته هیوندای موتورز روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرده که میزان فروش خودرو در بازار کره جنوبی کاهش چندان چشمگیری نیافته و تنها ۰.۵ درصد نسبت به قبل کم شده و عدد ۷۱ هزار و ۴۲ دستگاه را به ثبت رسانده است.
همزمان با شیوع گسترده و همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا و اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه و وضع محدودیت های جدی و سخت گیرانه برای تردد شهروندان از سوی کشورهای مختلف، شرکت های خودروسازی نیز مجبور شدند که تمامی کارخانه ها و فروشگاه های خود را تعطیل و متوقف اعلام کنند تا بدین ترتیب بتوانند در قطع زنجیره انتقال و انتشار این بیماری خطرناک موثر واقع شوند.
در تاریخ نهم آوریل سال جاری میلادی موسسه تحقیقاتی Fitch Ratings که خودروسازان را از لحاظ میزان فروش و موفقیت در بازارهای جهانی رتبه بندی می کند، رتبه شرکتهای هیوندای و کیا موتورز را تحت تاثیر تبعات منفی ناشی از شیوع کرونا کاهش داده و اعلام کرده است که چشم انداز سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ این شرکت کره ای نیز همچون سه ماهه نخست سال جاری میلادی با مشکلات متعددی در عرضه و فروش در بازارهای جهانی روبرو خواهد بود.
البته کارشناسان فعال در این موسسه برآورد و اعلام کرده اند که وضعیت بسیاری از خودروسازان از جمله هیوندای موتور در نیمه دوم سال جاری میلادی بهبود یافته و تا قبل از سال ۲۰۲۱ که شاهد یک جهش خواهد بود، میزان فروش جهانی آنها حدود ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت.