خودروی بدون راننده تویوتا برای تحویل کالا؛ توسعه تکنولوژی بر اثر کرونا
نورو Nuro یک استارتاپ فعال در زمینه تحویل رباتیک کالا است که از مدتی پیش، توسط تویوتا پشتیبانی میشود. استارتاپ نورو اکنون یکی از زیرمجموعههای Woven Planet Group محسوب میشود که از شرکتهای تابعه تویوتا است و با برندهای بزرگ در بازار ایالات متحده همکاری میکند.
نورو Nuro یک استارتاپ فعال در زمینه تحویل رباتیک کالا است که از مدتی پیش، توسط تویوتا پشتیبانی میشود. استارتاپ نورو اکنون یکی از زیرمجموعههای Woven Planet Group محسوب میشود که از شرکتهای تابعه تویوتا است و با برندهای بزرگ در بازار ایالات متحده همکاری میکند.
ایده اصلی تحویل هوشمند کالا توسط نورو، مربوط به همه گیری کووید 19 میشود. در دنیای پس از این ویروس، مصرفکنندگان به دنبال سرویس تحویل کالایی هستند که کمترین تماس فیزیکی را داشته باشد و تا حد امکان آلودگی به آنها نفوذ پیدا نکرده باشد. بنابراین مدیران تویوتا و نورو امید دارند که در آینده نزدیک، کسب و کار آنها از حوزه تحویل کالا فراتر رود.
ناوگان شرکت نیرو از وسایل نقلیه کاملا خودمختار و بدون سرنشین تشکیل شده که هدف آن، تحویل کالاهای روزمره به مشتریان است. مصرفکنندگان میتوانند غذا، خریدهای روزمره و حتی اقلام دارویی خود را سفارش داده و از طریق سرویس حمل و نقل رباتیک نیرو تحویل بگیرند. در حال حاضر نیرو با شرکت های معروفی همچون کروگر ، دومینو ، والمارت و CVS همکاری میکند.
Woven Planet Group نیز یکی از زیرشاخههای تویوتا است که ماموریت دارد از طریق ابداع راهحلهای جدید برای حمل و نقل، سیاره ما را شادتر کند. شعار این موسسه تحرک برای عشق ، ایمنی برای زندگی است و براساس دستورالعملهای مرکز تحقیق و توسعه تویوتا فعالیت میکند. این شرکت چهار زیرمجموعه دارد که عبارتند از: Woven Planet Holdings ، Woven Core ، Woven Alpha و Woven Capital. هدف کلی این شرکتها تغییر دادن سبک زندگی، کار و سرگرمی مردم از طریق پیشرفت فناوری از طریق سرمایه گذاری در رانندگی خودکار ، رباتیک ، شهرهای هوشمند و غیره است.