بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی:

◄ برنامه‌ای برای اختصاص سهمیه بنزین ویژه نوروز نداریم

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از صادرات سه محموله گازوئیل ایران به مقصد کشورهای آسیایی در ماه گذشته خبر داد.

برنامه‌ای برای اختصاص سهمیه بنزین ویژه نوروز نداریم
تین نیوز |

جلیل سالاری ظهر امروز (یکشنبه، ۱۵ اسفند) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه تأمین منابع مالی خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی پارس در پاسخ به پرسش   احتمال اختصاص سهمیه بنزین نوروزی به خودروها گفت: برنامه‌ای برای اختصاص سهمیه ویژه نوروز وجود ندارد.

سالاری ادامه داد: پیش‌بینی‌های لازم برای ذخیره‌سازی سوخت مورد نیاز آغاز سال نو انجام شده است و برنامه‌ریزی لازم برای خطوط و مجاری عمده در بحث تأمین بنزین نوروزی نیز انجام گرفته است تا در این روزها سوخت‌رسانی مطمئنی به هموطنان انجام شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ناترازی گازوئیل در سال ۱۴۰۰ گفت: در زمستان و در سال‌های گذشته این ناترازی اتفاق افتاده است، در سال‌های گذشته ما بحث سوآپ را در این زمینه داشتیم، امسال هم با توجه به مصارف شمال کشور نگاه ما این بود که بتوانیم بخشی از نیاز خود را از شمال وارد کنیم که البته بسیار محدود بود.

معاون وزیر نفت با اشاره به این که در این بحث، بهینه‌سازی مصرف انرژی و تامین سوخت یکی از مباحث مهم است، بیان کرد: میزان مصرف ۱۲ تا ۱۴ هزار بخاری خانگی برابر با ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز در روز است که معادل مصرف گاز کل نیروگاه‌های کشور و عدد بسیار بزرگی است، بنابراین ما باید بهینه‌سازی مصرف را به سرعت در دستور کار قرار دهیم.

سالاری تصریح کرد: در صورت رعایت نکردن شیوه‌های اصلاح الگوی مصرف سوخت، با توجه به بازده بخش صنعتی و مجموعه مصرف کنندگان، در آینده با چالش روبه‌رو خواهیم شد.

هزینه حمل خط لوله یک نهم هزینه حمل جاده‌ای

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تأمین منابع مالی خط لوله جدید پارس، گفت: تأمین پایدار و مستمر سوخت در منطقه، مزایای محیط زیستی، کاهش قاچاق سوخت، استمرار ذخیره‌سازی در مواقع بحران با شبکه خطوط لوله و تأمین ذخیره مطمئن از نگاه پدافند غیرعامل از جمله مزایای ساخت این خط لوله جدید است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به این که مهمترین اقدام صنعت پالایش در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی، تغییر الگوی حمل و کاهش هزینه‌های حمل است، گفت: هزینه حمل فرآورده با خط لوله معادل یک نهم هزینه انتقال فرآورده از طریق حمل جاده‌ای است.

سالاری با تأکید بر اینکه ما همیشه در شرق کشور با مشکل روبه‌رو بودیم، بیان کرد: یکی از اهداف احداث خط لوله جدید، رفع چالش‌های ما در ۶ ماه نخست سال برای تأمین ۶ میلیارد سوخت موردنیاز بخش نیروگاهی در شرق کشور بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.