بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

ماجرای تغییر وضعیت برخی برندگان اول ایران خودرو به رزرو

بسیاری از مشارکت‌کنندگان در اولین دوره از طرح فروش و تخصیص خودرو بصورت یکپارچه که تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اجرایی شد، پس از اعلام نتایج اولیه در سامانه جزو "برنده اول" طرح بوده‌اند، اما حال که می‌خواهند برای واریز وجه اقدام کنند با پیام "شما جزو منتخبین رزرو قرعه‌کشی هستید" روبه‌رو شده‌اند.

ماجرای تغییر وضعیت برخی برندگان اول ایران خودرو به رزرو
تین نیوز |

بسیاری از مشارکت‌کنندگان در اولین دوره از طرح فروش و تخصیص خودرو بصورت یکپارچه که تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اجرایی شد، پس از اعلام نتایج اولیه در سامانه جزو "برنده اول" طرح بوده‌اند، اما حال که می‌خواهند برای واریز وجه اقدام کنند با پیام "شما جزو منتخبین رزرو قرعه‌کشی هستید" روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سه‌شنبه دو هفته پیش (۲۷ اردیبهشت ماه) اولین فروش خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با عرضه محصولات شش خودروساز دولتی و خصوصی به مدت یک هفته (تا سه‌شنبه ۳ خرداد) اجرایی شد. پس از پایان مهلت ثبت‌نام متقاضیان در این طرح، قرعه‌کشی آن دوشنبه هفته گذشته (۹ خردادماه) انجام و با تاخیر قریب به ۳۰ ساعت نتایج اعلام شد.

طی دو روز اخیر تعدادی از افراد شرکت‌کننده در این سامانه در تماس با این خبرگزاری، از موضوعی مشترک گلایه کرده‌اند. به گفته این افراد، پس از اعلام نتایح در روز ۱۱ خرداد (پیش از تعطیلات) اسامی آنان به عنوان منتخبان اول (اصلی) اولین فروش خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شد اما حال که می‌خواهند برای واریز وجه خودرو یا مبلغ علی‌الحساب اقدام کنند، موفق به واریز نمی‌شوند؛ چرا که با پیام "شما جزو منتخبین رزرو قرعه‌کشی این دوره سامانه یکپارچه تخصیص خودرو  هستید" مواجه شده‌اند.

بر این اساس این افراد بایستی منتظر بمانند تا چنانچه برندگان اصلی در مهلت تعیین شده برای پرداخت وجه که تا پایان امشب (ساعت ۲۴ سه‌شنبه ١٧ خرداد) در نظر گرفته شده است، پرداخت وجه انجام ندادند، از لیست رزروی‌ها جایگزین شوند.

شایان ذکر است بیشتر افرادی که با این مشکل مواجه شده‌اند، مشتریان متقاضی محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو هستند.

یکی از این مشتریان می‌گوید، در روز اولی که نتایج اعلام شد، برنده یک دستگاه تارا اتوماتیک در طرح پیش‌فروش شدم. طی این چند روز پس از آنکه مبلغ علی‌الحساب خودرو را فراهم کردم، دوباره به سامانه برای واریز وجه مراجعه کردم اما امکان ثبت‌نام ندارم؛ چراکه در لیست رزروی‌ها قرار گرفته‌ام. صبح امروز با شرکت ایران‌خودرو تماس گرفتم که در جواب اعلام کردند مشکل از جانب ما نیست و تاکنون ۱۵۰۰ نفر با امور مشتریان این شرکت تماس گرفته‌اند. بر این اساس شماره‌ای مرتبط با امور سامانه به من داده شد که به سبب هجوم تماس‌ها موفق به برقراری ارتباط نشده‌ام.  

یکی دیگر از مشتریان نیز که موفق به برقراری ارتباط با وزارت صمت شده است، می‌گوید: اعلام کردند که یک شرکت متولی قرعه‌کشی بوده و این وزارتخانه تنها ناظر ماجرا بوده است.

آن طور که مشخص است، مشکل پیش آمده به عدم تفکیک برندگان اصلی از منتخبان رزرو مربوط می‌شود.

البته پیش از این نیز مسئولان ذی‌ربط وزارت صمت تاکید کرده‌ بودند که این وزارتخانه تنها ناظر بر فروش و تخصیص خواهد بود. به گفته آنان، بخش نظارت از بخش اجرایی کاملا جدا شده و دولت به‌هیچ عنوان دخالتی در کار (به‌ویژه در فعالیت بنگاه‌های خصوصی) نخواهد داشت. اجرای کار با خودروسازان است و دولت نظارت خواهد کرد که کارها به درستی انجام شود.

 موضوع را از خودروسازان و وزارت صمت مورد پیگیری قرار داد.

ایران‌خودرو اختلال ایجاد شده را از سوی وزارت صمت دانسته و اعلام کرد: ما لیست منتخبان را از وزارت صمت دریافت کرده‌ایم و دخالتی در این کار نداشته‌ایم. بسیاری از مشتریان هم امروز با این شرکت تماس گرفته‌اند؛ اما با توجه به اینکه مشکل از سوی ما نیست، اطلاعات دقیقی هم در دست نیست.

سایپا نیز اعلام کرد که هنوز تماسی که دال بر این مشکل باشد، نداشته و در نهایت وزارت صمت نیز اعلام کرد که موضوع در دست پیگیری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.