بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

با تویوتا یاریس هیدروژنی آشنا شوید

شرکت خودروسازی تویوتا از یک خودروی GR یاریس H2 یک نسخه مفهومی با سوخت هیدروژنی و موتور احتراقی و بدنه هاچ بک چهار چرخ متحرک رونمایی کرد.

با تویوتا یاریس هیدروژنی آشنا شوید
تین نیوز

شرکت خودروسازی تویوتا از یک خودروی GR یاریس H2 یک نسخه مفهومی با سوخت هیدروژنی و موتور احتراقی و بدنه هاچ بک چهار چرخ متحرک رونمایی کرد.

به گزارش تین نیوز، محصول جدید تویوتا که اخیرا در انجمن سالانه Kenshiki این شرکت نشان داده شد، اولین حضور پویا خود را در رالی Ypres طی هفته جاری در بلژیک تجربه خواهد کرد.

تویوتا چندین ماه است که در حال آزمایش فناوری احتراق هیدروژن است و با استفاده از یک خودروی تویوتا کرولا اصلاح شده  که از نسخه هیدروژنی موتور 1.6 لیتری توربو سه دیگ GR یاریس استفاده می کند ، در سری مسابقات Super Taikyu ژاپن و فوجی حاضر شد.

تویوتا می ‌گوید: فناوری احتراق هیدروژن به خودرو ها اجازه می ‌دهد تا نسبتاً مقرون به صرفه باشند و به تولید کنندگان اجازه می‌دهد تا از دانش موتور های احتراق داخلی موجود و سرمایه‌ گذاری در تولید بهره‌ برداری کنند.

مت هریسون، مدیرعامل تویوتا در اروپا، درباره موضوع فوق گفت: استفاده از این فناوری به تویوتا اجازه می‌دهد تا تقریباً بدون برقی ‌سازی و نیاز به خودروهای الکتریکی، آلاینده‌ های خروجی از اگزوز را حذف کند، اما این کار را در حالی انجام می‌دهد که موارد مهمی را که طرفداران خودرو در مورد ماشین‌ های مسابقه دوست دارند حفظ می‌ کند: سرعت و سر و صدا.

به گفته این مدیر ارشد تویوتا، صدای موتورهای بنزینی یک موسیقی جذاب برای علاقه مندان مسابقات ماشین رانی محسوب می شود.

GR Yaris H2 از همان واحد مسابقه کرولا با حداقل تغییرات استاندارد استفاده می کند و سخت افزار سوخت گیری مشابه خودروی تولیدی Mirai این برند را دارد.

تغییرات ظریف مکانیکی محدود به تقویت بلوک (چون هیدروژن شدیدتر از بنزین منفجر می شود)، سوپاپ و سیستم تزریق ارتقا یافته است. تحمین زده می شود که این مدل جدید و هیدروژنی تویوتا، بازدهی مشابه با همتای بنزینی اصلاح نشده خود خواهد داشت، اما جزئیات عملکرد آن همچنان منتشر نشده است.

سخنگوی تویوتا پس از رونمایی از این خودروی مفهومی، به خبرنگاران گفت: «نگامی که ما  این پروژه را شروع کردیم، کمی لرزش و نویز در خودرو به وجود آوردیم. بنابراین واضح و آشکار بود که صدای آن چگونه است. این یکی از چیزهایی بود که می‌خواستیم نشان دهیم: در مقایسه با فناوری خودروهای الکتریکی، که بسیار بی‌ صدا است، شما  هنوز هم با کمک محصولات جدید تویوتا می ‌توانید این حس را از اوتوموبیل رانی دریافت کرده و صدای ماشین را بشنوید و احساس کنید.

در خاتمه گفتنی است شرکت تویوتا پتانسیل تولید GR Yaris H2 را تایید نکرده است، اما هریسون در این رابطه گفت که فناوری یاریس هیدروژنی به این معنی است که موتور بدون آلایندگی نیازی به آینده ای دور نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سیناپرس
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.