بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

عدم واردات خودرو، نبود ارز در کشور بود

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی اظهار داشت: دولت باید دست از قیمت گذاری دستوری بردارد. ما از همان ابتدا مخالفتی با واردات خودرو نداشتیم و دلیل عدم واردات خودرو، نبود ارز در کشور بود، از همین روی بانک مرکزی مخالف واردات بود.

عدم واردات خودرو، نبود ارز در کشور بود
تین نیوز |

 

 

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی اظهار داشت: دولت باید دست از قیمت گذاری دستوری بردارد. ما از همان ابتدا مخالفتی با واردات خودرو نداشتیم و دلیل عدم واردات خودرو، نبود ارز در کشور بود، از همین روی بانک مرکزی مخالف واردات بود.

علیرضا نجفی منش در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مورد واردات خودرو گفت: دولت باید دست از قیمت گذاری دستوری بردارد. ما از همان ابتدا مخالفتی با واردات خودرو نداشتیم و دلیل عدم واردات خودرو، نبود ارز در کشور بود، از همین روی بانک مرکزی مخالف واردات بود. بنا بر صحبت های گفته شده، قرار است خودروهایی وارد کشور شوند که 10-20 هزار یورو قیمت داشته و توان ساخت در داخل برای آن ها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به توان رقابت کالاهای تولید داخل با کالاهای وارداتی، افزود: رقابت از سوی خودروهای داخلی ما در حوزه کیفیت و قیمت با خودروهای در این رنج که بخواهند وارد شوند، وجود خواهد داشت که این موضوع ناشی از کیفیت کالاهای تولید داخل از یک سو و از سوی دیگر سودهایی در زمینه واردات است که افراد را به سمت مصرف خودروی داخلی هدایت می‎ کند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران در ارتباط با کیفیت احتمالی خودروهای وارداتی گفت: در حال حاضر انواع خودروها در دنیا وجود دارد و باید استاندارد 750 را بگذارنند و این موضوع یک اجبار است. در کل، پیش بینی آینده بازار خودرو دشوار است و باید منتظر آمدن خودروها و استقبال از آن ها باشیم.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در خصوص بازار متنوع خودروها اذعان کرد: عده ای مایل به خرید خودروهای وارداتی هستند و بعضی تمایل دارند خودروی داخلی خریداری کنند. همواره خودروی خارجی در بازار بوده و در عین حال، خودروی داخلی نیز فروش خود را داشته است و این دو معارضتی با یکدیگر ندارند و تصمیم گیرنده خریدار نهایی است که معین می کند که چه خودرویی برایش مناسب است.

نجفی منش در ارتباط با قیمت خودروهای داخلی با ورود خودروهای وارداتی به کشور، بیان داشت: اگر آزادسازی قیمت ها صورت گیرد، قیمت کارخانه ای محصول تا حدی افزایش پیدا می کند اما در قیمت بازار کاهش را شاهد خواهیم بود؛ فقط دولت باید از قیمت گذاری دست بردارد. در حال حاضر که در بازار با سود 150 میلیون تومانی (خودرو) عرضه می شود، 6 میلیون داوطلب وجود دارد اما با عدم قیمت گذاری دستوری، فقط خریداران واقعی می آیند و میزان گفته شده نیز به چند صد هزار نفر کاهش پیدا می کند زیرا الان همه افراد بدنبال خرید خودرو کسب سود از طریق آن هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.