◄ تریلی های چینی ارزان در ایران؛ 6 مدل از 3 میلیارد به بالا (تصاویر)
اگر قصد خرید تریلی دارید و می خواهید با کمترین قیمت مالک یک دستگاه از این خودروهای سنگین شوید انتخاب شما به تریلی های چینی محدود می شود که کمترین قیمت آنها حدود 3 میلیارد است.
اگر قصد خرید تریلی دارید و می خواهید با کمترین قیمت مالک یک دستگاه از این خودروهای سنگین شوید انتخاب شما به تریلی های چینی محدود می شود.
در روزهای پایانی سال قیمت ها در بازار خودروهای سبک تکان خورده و گرانی در بازار جولان می دهد. سوال اینجاست که آیا قیمت ها در بازار کامیون و تریلی هم جابجا شده است یا نه؟
خریدارانی که خرید خود از بازار ماشین های سنگین را به ایام پایان سال موکول کرده اند با عجله مشغول ارزیابی قیمت ها هستند چرا که بر اساس برخی ارزیابی ها ممکن است قیمت ها در سال آینده رشد بیشتری داشته باشند.
در این بازار خریداران تریلی اگر پول کافی نداشته باشند باید به تریلی های چینی ارزان قیمت اکتفا کنند.
سایت باکامیون در گزارشی به معرفی ارزان ترین کشنده های بازار ایران پرداخته و نوشته است: بازار کشنده ها در ایران به طور کامل در اختیار مدل های چینی است. اگر به دنبال ارزان ترین کشنده ها هستید، انتخابی جز گزینههای چینی وجود ندارد. در بازار کنونی، برای یافتن تریلی صفر کیلومتر با قیمت کمتر از ۳ تا ۵ میلیارد تومان، بسیار دشوار است.
ارزان ترین تریلی جدید بازار کامیون ایران
کشنده دایون N8، تریلی جدید شرکت کرمان دیزل، به عنوان یکی از گزینههای ارزانترین کشندههای صفر کیلومتر در بازار ایران معرفی شده است. این مدل با قیمت کارخانه ای ۳ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به فروش می رسد. شرکت کرمان دیزل از سال ۱۳۹۳ در زمینه تولید کامیون های دایون فعالیت می کند و با قیمت مناسب نسبت به سایر کشنده های چینی توانسته است بازار خوبی را در ایران داشته باشد.
دایون N8 با قیمت پایین تری نسبت به سایر رقبا، به عنوان گزینه ارزان تر در بازار مطرح است. با این حال، قیمت واقعی آن در بازار حدود یک میلیارد تومان بیشتر است. اما مشتریان به دلیل عدم شماره گذاری صحیح در تحویل این کشنده، نارضایتی را تجربه کرده اند.
دایون N8 با پیشرانه ۱۲ لیتری شش سیلندر خطی از شرکت چینی ویچای، قدرت ۴۳۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۳۰ نیوتن متر را تولید می کند. انتقال نیرو نیز توسط گیربکس اتوماتیک ۱۶ دنده از شرکت FAST صورت می گیرد. اما به دلیل قیمت مناسب، نباید انتظار کیفیت بالا و تجهیزات فراوان را از این کشنده داشت. از این لحاظ، دایون N8 کمی پایینتر از کشنده های چینی گران تر قرار می گیرد.
تریلی چینی فاو ۴۲۰
کشنده فاو ۴۲۰، یکی از کشنده های عرضه شده توسط سیبا موتور گروه بهمن در ایران، به عنوان یک گزینه ارزان تر در بازار کامیون ها معرفی شده است. این کامیون در دو نسخه ی تک محور و دو محور در بازار عرضه می شود و هر دو نسخه قیمتی تقریباً یکسان دارند، در نتیجه به عنوان یکی از کشنده های باقیمت مناسب شناخته می شوند.
فاو ۴۲۰ با پیشرانه ی ۱۱ لیتری شش سیلندر خطی، قدرت ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰۰ نیوتن متر را تولید می کند. انتقال قدرت نیز توسط یک گیربکس ۱۶ دنده دستی از شرکت ZF صورت می گیرد. اما با وجود قدرت کمتر و استفاده از گیربکس دستی، فاو ۴۲۰ قیمتی بالاتر نسبت به دایون N8 دارد و به قیمت ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بازار عرضه می شود. اما در عوض، از برندی خوش نام تر و ایرانی معتبرتر بهره می برد.
مشکل اصلی کشنده ی فاو ۴۲۰ در خشکی اتاق و تعلیق آن است. سیستم تعلیق این کامیون از نوع فنری بوده و استفاده از بالن در آن وجود ندارد. این مشکل ممکن است برخی از خریداران را ناراضی کند. اما با توجه به برند خوش نام و ارزانی قیمت، فاو ۴۲۰ همچنان به یک گزینهٔ جذاب در بازار کشنده ها تبدیل شده است.
فوتون H4: جایگزین مناسب در بازار کشنده های ایران
با پایان برجام و تشدید تحریمها که باعث خداحافظی برندهای اروپایی از بازار ایران شد، شرکت ایرانخودرو دیزل به دنبال یک جایگزین مناسب برای مونتاژ کامیونهای مرسدس بنز به دنبال شرکت چینی فوتون رفت. فوتون با همکاریهای زیادی با شرکتهای بزرگ اروپایی و استفاده از قطعات آنها در محصولات خود، به عنوان جایگزینی مناسب برای مرسدس بنز در خط تولید ایرانخودرو دیزل شناخته میشود. یکی از کشندههایی که توسط فوتون به بازار ایران عرضه شده است، فوتون آئومان با نام تجاری H4 است.
کشنده فوتون H4 با ظاهری مشابه آکتروس و داشبوردی کاملاً تقلید شده از این کامیون آلمانی، به یکی از پرفروشترین کشندههای بازار ایران تبدیل شده است. این کامیون از پیشرانه ۱۱.۸ لیتری ۶ سیلندر خطی کامینز استفاده می کند که قدرت ۴۳۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰۰ نیوتن متر را تولید میکند. انتقال نیرو نیز توسط یک گیربکس دستی ZF با ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب صورت می گیرد. در حال حاضر، قیمت این کامیون در بازار حدود ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است.
با وجود قیمت مناسب و شباهت ظاهری به آکتروس، فوتون H4 به یک گزینه ی جذاب در بازار کشنده ها تبدیل شده است. شرکت فوتون با همکاری شرکتهای بزرگ اروپایی و استفاده از قطعات با کیفیت، توانسته است جایگاه خود را در بازار ایران تثبیت کند و به عنوان یک برند قابل اعتماد شناخته شود. به طور کلی، فوتون H4 با قیمت کارخانه ای ۳ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان، به عنوان جایگزینی مناسب و پرفروش در بازار کشندههای ایران شناخته میشود.
فوتون آتامان:
با پیروزی کشنده فوتون آئومان یا H4 در بازار ایران، ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ نسخهی بهبود یافته ای از این کشنده را با نام آتامان معرفی کرد. آتامان با اضافه کردن پیشرانه مرسدس بنز OM457، یکی از بهترین پیشرانه های بازار سنگین در ایران، به بازار عرضه شد. این موتور که قبلاً در اتوبوسهای ایرانخودرو دیزل استفاده میشد، با ظرفیت ۱۲ لیتر و شش سیلندر خطی، توانایی ۴۳۰ اسب بخار و ۲۱۰۰ نیوتن متر گشتاور را داراست.
با وجود خروجی مشابه با فوتون H4، پیشرانه ی آتامان مورد توجه بیشتری از سوی رانندگان ایرانی قرار می گیرد به دلیل استهلاک کمتر و عملکرد برتر. انتقال نیرو نیز توسط یک گیربکس دستی ۱۶ سرعته ZF صورت میپذیرد. آتامان در سایر قسمتها مشابه H4 است و قیمت آن نیز به طور قابل توجهی افزایش نیافته است.
با این حال، هنوز آتامان وارد بازار نشده است و قیمت نهایی آن هنوز مشخص نیست. اما انتظار می رود که با توجه به ویژگی های بهبود یافته و استقبال رانندگان از این برند، آتامان نیز به عنوان یک گزینه پرفروش در بازار کشنده های ایران مطرح شود.
فاو ۴۶۰: کشنده ی قدرتمند با طراحی به روز
گروه بهمن، با عرضه ی کشندههای تک و دو محور ۴۲۰ فاو، توانست در بازار کامیونهای ایران سهم قابل توجهی را به دست آورد. اما با ورود رقبای چینی جدید به بازار، گروه بهمن تصمیم گرفت با معرفی کشندهی جدید فاو ۴۶۰، سهم خود را در بازار حفظ کند. فاو ۴۶۰ با پیشرانهی قویتر و داشبورد بهروز، به ظاهری نسبتاً مشابه با نسخهی قبلی ۴۲۰، اما با تغییرات ظاهری بروزتر، معرفی شد.
ویژگی برجستهی فاو ۴۶۰، پیشرانهی قویتر آن است. با استفاده از پیشرانهی ۱۱ لیتری شش سیلندر خطی، فاو ۴۶۰ به راننده توانایی ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را میدهد. بااینحال، انتقال نیرو همچنان توسط گیربکس ۱۶ دنده دستی ZF صورت میپذیرد، در حالیکه بیشتر کشندههای این ردهٔ قیمتی به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند.
قیمت فاو ۴۶۰ در بازار در حال حاضر به ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است. این کشنده با قدرت و عملکرد بالا و طراحی بهروز، به عنوان یک گزینهی جذاب برای خریداران در بازار کشندههای ایران مطرح شده است.
فوتون H5: کشنده توانمند با طراحی مدرن
با اضافه شدن کشنده فوتون H5 به لیست نمایندگان برند فوتون و ایرانخودرو دیزل در دستهی کشندههای ارزان قیمت، تعداد نمایندههای این برند به سه عدد افزایش یافت.
فوتون H5، پیشرانه قدرتمندی با استفاده از موتور ۱۱.۸ لیتری شش سیلندر خطی کامینز فوتون H4 دارد،اما در H5، این موتور خروجی بیشتری با قدرت ۴۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر ارائه میدهد. همچنین، فوتون H5 به گیربکس اتوماتیک مجهز شده است.این گیربکس AMT ساخت ZF با ۱۲ دنده جلو و ۴ دنده عقب میباشد.
علاوه بر قدرت بیشتر، فوتون H5 از طراحی بهروز و کابین مدرن بهره میبرد، اما با افزایش قدرت و بهبود طراحی، قیمت کارخانهای آن حدوداً ۸۵۵ میلیون تومان بیشتر از نسخه ی قبلی است. قیمت فوتون H5 با قدرت ۴۶۰ اسب بخار در بازار نیز به حدود ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.
همچنین، گروه بهمن نسخه ارتقاء یافتهی فوتون H5 را با نام امپاور عرضه میکند. امپاور با قدرت ۴۹۰ اسب بخار، قویتر از نسخه ی عادی H5 است و قیمت کارخانهای آن حدود ۴ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان است.
با قدرت و عملکرد بالا و طراحی مدرن، فوتون H5 و امپاور به عنوان گزینه های جذابی برای خریداران در بازار کشنده های ایران مطرح شده اند.
قیمتهای درج شده در مقاله اکنون خیلی افزایش یافته است و این قیمتها را الان در بازار پیدا نمی کنید
تنها راه نجات حمل ونقل از نابودی اول مقابله با شرکتهای حمل ونقل که کمیسیونهای نجومی پنجاه درصد از رانندگان دریافت میکنند دوم اجازه واردات کامیون اروپایی به هر راننده دارای کارت هوشمند با سابقه پنج سال بالاتر بدون دریافت حق گمرکی که بازار تورم را در هم میشکند.
کامیونهای آمریکایی بسته به برند و طراحی و عملکرد لوکس و بالای خود قیمتهای متفاوتی دارند. یک کامیون امریکایی با عملکرد و طراحی متوسط قیمتی معادل حدود ۷۰ هزار تا ۱۵۰ هزار دلار دارند. از سری قیمتهای کامیونهای آمریکایی میتوان به کامیون فریتلاینر T 2019 با قیمت ۵۱ هزار دلار، کامیون فریتلاینر کسکادیا 2019 با قیمت ۷۱ هزار دلار، کامیون ولوو وی ان ال 2016 باقیمت ۲۶ هزار دلار، کامیون اینترنشنال ال تی با قیمت ۴۵ هزار دلار، کامیون ولوو وی ان ال ۲۰۱۷ با قیمت ۴۰ هزار دلار، کامیون اینترنشنال ال تی ۲۰۱۹ با قیمت ۳۸ هزار دلار و کامیون اوتووا T2 با قیمت ۹۷ هزار دلار اشاره کرد.
کامیونهای آمریکایی بسته به برند و طراحی و عملکرد لوکس و بالای خود قیمتهای متفاوتی دارند. یک کامیون امریکایی با عملکرد و طراحی متوسط قیمتی معادل حدود ۷۰ هزار تا ۱۵۰ هزار دلار دارند. از سری قیمتهای کامیونهای آمریکایی میتوان به کامیون فریتلاینر T 2019 با قیمت ۵۱ هزار دلار، کامیون فریتلاینر کسکادیا 2019 با قیمت ۷۱ هزار دلار، کامیون ولوو وی ان ال 2016 باقیمت ۲۶ هزار دلار، کامیون اینترنشنال ال تی با قیمت ۴۵ هزار دلار، کامیون ولوو وی ان ال ۲۰۱۷ با قیمت ۴۰ هزار دلار، کامیون اینترنشنال ال تی ۲۰۱۹ با قیمت ۳۸ هزار دلار و کامیون اوتووا T2 با قیمت ۹۷ هزار دلار اشاره کرد.