بازدید سایت : ۶۷۸۸۱

ضرب‌ الاجل بورس به سایپا و ایران‌ خودرو

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: شرکت های ایران خودرو و سایپا تا تیرماه سال ۱۴۰۴ فرصت دارند تا از شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت خارج شوند تا دیگر مشمول لغو پذیرش نشوند.

ضرب‌ الاجل بورس به  سایپا و ایران‌ خودرو
تین نیوز

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: شرکت های ایران خودرو و سایپا تا تیرماه سال ۱۴۰۴ فرصت دارند تا از شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت خارج شوند تا دیگر مشمول لغو پذیرش نشوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  مهر، ولی اله جعفری به آخرین اقدامات انجام شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار در زمینه افزایش سرمایه شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا اشاره کرد و گفت: پس از ارائه صورت های مالی سال ۱۴۰۱، شرکت های ایران خودرو و سایپا در چهار سال متناوب از پنج سال گذشته مشمول ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت بودند.

وی اظهار کرد: مطابق دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق تهران، هیأت پذیرش بورس تهران، به دو شرکت فوق تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ فرصت داد که از شمولیت ماده قانونی مذکور خارج گردند.

جعفری تاکید کرد: این دو شرکت بزرگ خودروسازی جهت خروج از شمولیت ماده قانونی ذکر شده از سران قوا درخواست کردند که اجازه انجام تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه زودتر از پایان مهلت ۵ ساله به آن ها داده شود تا بتوانند از مزایای مالیاتی آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به در جریان بودن پیگیری های دو شرکت، هیأت پذیرش بورس تهران از سازمان درخواست کرد تا یک سال دیگر به شرکت های ایران خودرو و سایپا جهت خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت فرصت داده شود که این موضوع در جلسه روز گذشته هیأت مدیره سازمان به تصویب رسید.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توجه به چنین مسأله ای شرکت های ایران خودرو و سایپا تا تیرماه سال ۱۴۰۴ فرصت دارند تا از شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت خارج شوند تا دیگر مشمول لغو پذیرش نشوند.

ماده ۱۴۱ قانون تجارت بیان می کند که «اگر بر اثر زیان های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از بین برود، هیأت مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام را دعوت نماید تا موضوع انحلال یا بقا شرکت مورد شور و رأی واقع شود.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.