بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

اتحادیه اروپا تعرفه خودروهای برقی چین را اعمال کرد

اتحادیه اروپا به منظور مهار سیل خودروهای برقی ارزان قیمت چین و محافظت از تولیدکنندگان خود، از امروز (۵ ژوئیه)، افزایش شدید تعرفه این خودروها را اعمال کرد.

اتحادیه اروپا تعرفه خودروهای برقی چین را اعمال کرد
تین نیوز

اتحادیه اروپا به منظور مهار سیل خودروهای برقی ارزان قیمت چین و محافظت از تولیدکنندگان خود، از امروز (۵ ژوئیه)، افزایش شدید تعرفه این خودروها را اعمال کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از راشاتودی، اتحادیه اروپا به منظور مهار سیل خودروهای برقی ارزان قیمت چین و محافظت از تولیدکنندگان خود، از امروز (5 ژوئیه)، افزایش شدید تعرفه این خودروها را اعمال کرد.

طبق بیانیه مطبوعاتی کمیسیون اروپا که روز پنجشنبه منتشر شد، تعرفه های اضافی موقت به میزان تا 38 درصد از 5 ژوئیه برای حداکثر مدت چهار ماه اعمال خواهد شد.

بر اساس این گزارش، شرکت خودروسازی بی وای دی BYD مشمول تعرفه 17.4 درصدی خواهد بود، در حالی که جیلی که مالک برند ولوو سوئد است، با تعرفه 19.9 درصدی مواجه است.

سایر خودروسازانی که با تحقیقات اتحادیه اروپا درباره یارانه دولت چین به این خودروسازها همکاری کردند با میانگین عوارض 20.8 درصد مواجه خواهند شد. در این اطلاعیه آمده است که عوارض سایر شرکت های غیرهمکار 37.6 درصد خواهد بود.

این اقدامات علاوه بر تعرفه 10 درصدی فعلی است که بر تمام خودروهای الکتریکی وارداتی از چین اعمال می شود.

این تصمیم نه ماه پس از آن اتخاذ می شود که اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، تحقیقاتی را درباره سیل خودروهای ارزان قیمت چینی که وارد این بلوک شده اند، اعلام کرد.

بر اساس این تحقیقات، کمیسیون اروپا به این نتیجه رسید که خودروهای کاملاً برقی چین از "یارانه ناعادلانه" سود می برند، که باعث ایجاد "تهدید آسیب اقتصادی" برای خودروسازان اتحادیه اروپا می شود.

تصمیم قطعی و نهایی در مورد این تعرفه ها قرار است تا ماه نوامبر اعلام شود و در عین حال مذاکرات بین بروکسل و پکن برای حل این موضوع ادامه خواهد یافت.

اتحادیه اروپا بزرگترین بازار خارج از کشور برای سازندگان چینی خودروهای برقی محسوب می شود.

خودروسازان چینی در سال های اخیر به طور فعال به بازارهای خارجی نفوذ کرده اند و دائماً در حال کاهش فاصله خود با رقبای غربی، به ویژه در زمینه خودروهای الکتریکی هستند.

این اقدام اتحادیه اروپا پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده در ماه می تعرفه واردات خودروهای برقی چین را از 25 درصد به 100 درصد افزایش داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.