بازدید سایت : ۳۱۶۸۷

انحصار بازار خودرو به تعدیل قیمت و ارتقاء کیفیت خودرو منجر نشد

ایجاد رقابت در تولید، موتور محرکی برای صنایع مختلف خواهد بود و موجب می شود کیفیت و قیمت متناسب با نیاز جامعه تنظیم شود.

انحصار بازار خودرو به تعدیل قیمت و ارتقاء کیفیت خودرو منجر نشد
تین نیوز

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس، گفت: ایجاد رقابت در تولید، موتور محرکی برای صنایع مختلف خواهد بود و موجب می شود کیفیت و قیمت متناسب با نیاز جامعه تنظیم شود اما در سالها اخیر عملا شاهد انحصار در بازار خودرو بودیم و با این انحصار هم مصرف کننده از کیفیت و قیمت ناراضی بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد خودروسازان در بازار ایجاد شده برای آنها، گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر صنعت خودروسازی کشور در بازار انحصاری موجود برخلاف انتظارات عمل کرده و به جای افزایش بهبود کیفیت و تولیدات به‌روز روند نزولی را طی کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت کیفیت خودروهای داخلی و قیمت نامناسب آنها گلایه مردم را به همراه داشته است، ادامه داد: باید نظارت بر روی کیفیت خودروهای تولید داخل افزایش پیدا کند به نحوی که شاهد رضایت مشتریان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه خودروسازی‌های بزرگ کشور روی کاغذ خصوصی هستند و در عمل وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدیریت آنها نقش ایفا می‌کند، عنوان کرد: می‌توان شرایط فعلی صنعت خودروسازی کشور را حاصل دخالت دولت ‌ها بدانیم و باید این حوزه به درستی و با نظارت بسیار بالا به بخش خصوصی منتقل شود.

نماینده مردم داراب تاکید کرد: ایجاد رقابت در تولید، موتور محرکی برای صنایع مختلف خواهد بود و موجب می شود کیفیت و قیمت متناسب با نیاز جامعه تنظیم شود اما در سالها اخیر عملا شاهد انحصار در بازار خودرو بودیم و با این انحصار هم مصرف کننده از کیفیت و قیمت ناراضی بوده است و هم تولید کنندگان وارد چرخه زیان دهی شدند.

وی با بیان اینکه حمایت بدون نظارت و سپردن بخش بزرگی از بازار به تولیدگنندگانی خاص مدل شکست خورده ای است،گفت:  باید با بهره گیری از مدل های توسعه یافته در دنیا به منظور تحول در صنایع داخلی استفاده کنیم و با شعار حمایت از تولید و کارگر مصرف کننده را رها نکنیم و همچنین وزارت صمت می توانست با اجرای به موقع قوانین واردات خودرو و ساماندهی بازار، شرایط را بر ای رفع انحصار در صنعت خودروسازی فراهم می کرد که به مدیریت بازار نیز منتهی می شود./

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.