بازدید سایت : ۸۲۳۹۵

سیگار کشیدن در زمان رانندگی جریمه دارد

«استعمال دخانیات حین رانندگی» جزو تخلفات راهنمایی و رانندگی محسوب شده و ۶۰ هزار تومان جریمه درپی دارد.

سیگار کشیدن در زمان رانندگی جریمه دارد
تین نیوز

بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، از تاریخ ۲۳ تیرماه سال جاری، میزان مبالغ جرائم رانندگی پس از سال ها افزایش یافت و کارشناسان تصادفات امیدوارند این مبالغ جدید، باعث کاهش قربانیان تصادفات و نیز افزایش نظم ترافیکی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیگار کشیدن در پشت فرمان از جمله تخلفات رایجی است که منجر به حواس پرتی رانندگان می شود و در موارد متعددی نیز مشاهده شده که افتادن سوخته سیگار در خودرو یا تمرکز برای روشن کردن آن سبب حواس پرتی راننده و بروز تصادفات جرحی و خسارتی شده است، از این رو قانون گذار برای آن جریمه در نظر گرفته است.

برابر نرخ های جدید جرائم راهنمایی و رانندگی، برای تخلف «استعمال دخانیات حین رانندگی» در کلانشهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی و سایر شهرها ۶۰ هزار تومان جریمه پیش بینی شده است.  همچنین در سایر شهرها جریمه این تخلف، ۳۰ هزار تومان جریمه دارد.

بر اساس اعلام پلیس، اگر مشخص شود دخانیات مصرف شده از نوع مواد روان گردان یا افیونی نظیر گل، حشیش و ... است؛ در تمام شهرها این تخلف با کد جریمه دیگری که با عنوان رانندگی تحت تاثیر مصرف موادمخدر درنظر گرفته شده است، با جریمه  یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف خودرو همراه خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.