بازدید سایت : ۱۷۹۲۷۴

قرعه کشی های بدون برنده!/ چرا متقاضیان محصولات ایران خودرو صاحب خودرو نمی شوند؟

در جداول گذاشته شده می توانید شانس برنده شدن و تعداد ثبت نام در طرح های فروش فوق العاده و پیش فروش ایران خودرو را مشاهده کنید.

قرعه کشی های بدون برنده!/ چرا متقاضیان محصولات ایران خودرو صاحب خودرو نمی شوند؟
تین نیوز |

اسامی برندگان قرعه کشی طرح فروش ایران خودرو روز گذشته از سوی این شرکت اعلام شد. بسیاری از متقاضیان به نحوه این قرعه کشی معترض هستند. اما چرا بسیاری از افراد در این طرح برنده نشدند؟

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، شرکت ایران خودرو روز گذشته برندگان قرعه کشی طرح فروش خود را اعلام کرد. متقاضیانی که اقدام به باز کردن حساب وکالتی و ثبت نام در سامانه فروش ایران خودرو کرده بودند، در صورت برنده شدن با دریافت پیامک از سوی ایران خودرو از برنده شدن خود مطلع می شوند یا اینکه می توانند با مراجعه به همان سامانه به نشانی ikcosales.ir و از قسمت «جزئیات سفارش» وضعیت درخواست خود را بررسی کنند.

اما از روز گذشته بسیاری از متقاضیان با مراجعه به وب سایت فوق با عبارت «برنده نشده اید» مواجه شدند که اعتراضاتی داشتند. در ادامه شانس برنده شدن در طرح اخیر ایران خودرو بررسی می شود.

شانس برنده شدن طرح عادی فروش ایران خودرو کمتر از یک درصد!

طبق آمار منتشره از ظرفیت خودروهای عرضه شده از سوی ایران خودرو، تنها 30 هزار و 700 دستگاه برای هر سه طرح عادی، مادران و خودروهای فرسوده در نظر گرفته شده است. از این تعداد، 50 درصد آن مختص طرح جوانی جمعیت یا همان طرح مادران بوده که به عبارتی، 15 هزار و 350 دستگاه خواهد بود. از نصف باقی مانده تنها 30 درصد یا 9210 دستگاه برای متقاضیان عادی و 20 درصد یا 6140 دستگاه برای طرح خودروهای فرسوده در نظر گرفته شده است.

در جداول زیر می توانید شانس برنده شدن و تعداد ثبت نام در طرح های فروش فوق العاده و پیش فروش ایران خودرو را مشاهده کنید.

شانس برنده شدن در طرح های فروش فوق العاده ایران خودرو

نوع طرح عادی مادران فرسوده

ظرفیت (دستگاه) 9210 15,350 6140

تعداد افراد ثبت نامی (نفر) 1,222,094 786,355 185,932

درصد شانس برنده شدن 0.75 1.95 3.3

با توجه به آمار منتشرشده، یک میلیون و 222 هزار و 94 نفر در طرح عادی ایران خودرو ثبت نام کردند که شانس برنده شدن افراد را به 0.75 درصد کاهش می دهد. نکته جالب توجه اینکه بیشترین شانس قبولی برای طرح فرسوده محسوب می شود که تنها در حد 3.3 درصد است. یعنی به عبارتی، از هر هزار متقاضی عادی، مادران و فرسوده به ترتیب تنها هفت، 19 و 33 نفر برنده طرح فروش ایران خودرو شدند.

البته به دلیل ظرفیت بالاتر و تعداد اندک افراد ثبت نامی طرح های پیش فروش، شرایط بهتری نسبت به فروش فوق العاده دارند.

شانس برنده شدن در طرح های پیش فروش ایران خودرو

نوع طرح عادی مادران فرسوده

ظرفیت (دستگاه) 25,950 43,250 17,300

تعداد افراد ثبت نامی (نفر) 282,699 66,844 439,350

درصد شانس برنده شدن 5.9 15.3 25.88

بنابراین با وجود اینکه قیمت خودروها در طرح های پیش فروش با توجه به قیمت زمان تحویل این محصولات مشخص خواهد شد و حتی متقاضی کمتری نیز داشت، باز شانس قبولی در آن به 30 درصد هم نمی رسد.

اولویت بندی ایران خودرو پوچ از آب درآمد!

با توجه به گزارش هایی که به دست تجارت نیوز رسیده، برندگان اکثر طرح ها برای همان انتخاب اول خود انتخاب شده اند و گویا ایران خودرو، انتخاب های دوم تا پنج را چندان مهم ندانسته است. سوالی که پیش می آید این است که اگر قرار بود تمامی افراد برنده شده همان گزینه اول شان را قبول شوند، چه نیازی به اولویت بندی و طول کشیدن زمان ثبت نام و قرعه کشی به مدت دو هفته بود؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.