بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

واکنش مجلس به توئیت همتی/ مخالف تخصیص یک میلیارد دلار ارز به واردات خودرو هستیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اگر دولت می خواهد در صنعت خودرو اثرگذار باشد راه آن تخصیص ارز به واردات نیست

واکنش مجلس به توئیت همتی/ مخالف تخصیص یک میلیارد دلار ارز به واردات خودرو هستیم
تین نیوز |

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اگر دولت می خواهد در صنعت خودرو اثرگذار باشد راه آن تخصیص ارز به واردات نیست و ما در مجلس مخالف تخصیص یک میلیارد دلار ارز به واردات خودرو هستیم و این راهکار را سیاستی مُسکن می دانیم نه راه حلی برای مشکلات صنعت خودروی کشور.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مصطفی پوردهقان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دوازدهم در واکنش به خبر اختصاص یک میلیارد دلار ارز به واردات خودرو و گره گشایی از واردات گفت: بازار خودرو بازار بسیار حساسی است و نمی شود که با انتشار توئیت و کارهای رسانه ای ادعای حل مشکل واردات را داشت؛ در این بازار باید اوضاع ارزی در نظر گرفته شود آن هم با توجه به شرایط خاصی که کشور در آن قرار دارد؛ اگر تکانه ارزی در کشور اتفاق بیفتد این تکانه به تورم ارزی و در ادامه به انتظارات تورمی می انجامد و سیاستی که بانک مرکزی در یک سال و نیم گذشته پیش گرفته و در پی آن در تثبیت نرخ ارز موفقیت نسبی حاصل و نقدینگی را کنترل کرده هدر می رود. ضرر این هدررفت را مردم متحمل می شوند و همه اینها به این دلیل اتفاق می افتد که ما بتوانیم با یک میلیارد دلار چند دستگاه خودرو وارد کنیم. 

وی افزود: اکنون که بانک مرکزی از اختصاص یک میلیارد دلار به واردات خودرو خبر داده سوال این است که این رقم به چه کسانی اختصاص داده شده است و با اختصاص این ارز که بازار انحصاری می شود، همچنین دولت پس از واردات مشکل تامین قطعات را چگونه می خواهد حل کند و اثر این واردات بر تولید داخل چه خواهد بود؟ 

نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: اگر دولت می خواهد در صنعت خودرو اثرگذار باشد راهش تخصیص ارز برای واردات نیست و حرف ما در مجلس به آقایان وزرای اقتصاد و صمت و رئیس کل بانک مرکزی به عنوان مثلث تصمیم گیر حوزه اقتصادی این است که شما اگر می خواهید بازار خودرو را اصلاح کنید و مردم را راضی و دل رهبری را شاد کنید و اگر می خواهید انحصار را بشکنید و کیفیت را افزایش، قیمت را کاهش دهید، شان مردم را حفظ کنید و ایمنی خودروهای داخلی را با هدف حفظ جان و سلامت مردم بالا ببرید باید ارتباطات خود را با جهان گشایش دهید، چالش های برآمده از تحریم ها را رفع و فناوری را مانند دهه های ۷۰ و ۸۰ وارد کنید تا سرمایه گذاری های مشترک شکل بگیرد و هم مردم خودروی باکیفیت سوار شوند و هم این استفاده ابزاری که به واسطه تحریم ها از کشور ما می شود از بین برود.  

پوردهقان اظهار کرد: این یک سیاست پایدار و درست برای صنعت خودرو است که تکانه ارزی ندارد و حتی سبب ورود ارز به کشور می شود. 

وی خاطرنشان کرد: آیا این یک میلیارد دلار که گفته شده به واردات خودرو اختصاص پیدا کرده قرار است به ایران خودرو و سایپا داده شود و آنها هم از کشورهای کلاس B و C منطقه خودرو وارد کنند و بعد از آن مردم را به انواع گرفتاری ها مبتلا کنند و پس از چند ماه بانک مرکزی دوباره بگوید ارز ندارم. 

پوردهقان ادامه داد: بنابراین، ما در مجلس مخالف تخصیص این میزان ارز به واردات خودرو هستیم و این راهکار را سیاستی مُسکن می دانیم نه راه حل مشکلات صنعت خودروی کشور.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.