بازدید سایت : ۹۶۳۲۵

تاریخ ثبت نام طرح فروش جدید محصولات ایران خودرو مشخص شد

​مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با وعده ایفای تعهدات اخیر این شرکت، از برنامه ریزی برای ثبت نام طرح فروش جدید محصولات این شرکت خبر داد.

تاریخ ثبت نام طرح فروش جدید محصولات ایران خودرو مشخص شد
تین نیوز |

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با وعده ایفای تعهدات اخیر این شرکت، از برنامه ریزی برای ثبت نام طرح فروش جدید محصولات این شرکت خبر داد.

روند کاهشی تولید محصولات شرکت ایران خودرو و عدم ایفای به موقع ۱۱۵ هزار تعهد ایجاد شده در آخرین دور فروش محصولات این شرکت، موجب ایجاد نگرانی های زیادی در راستای عدم خوش قولی این خودروساز در قبال جمعیت زیادی از مشتریان شده است. طبق آخرین اخبار خودرو، علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو با وعده جبران این عقب ماندگی و ایفای تعهدات انجام شده تا پایان سال جاری، از ثبت نام طرح فروش جدید محصولات این شرکت در آینده نزدیک خبر داد.

برنامه ریزی ایران خودرو برای آغاز طرح جدید فروش محصولات این شرکت تا پایان سال

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به عقب ماندگی ۵ درصدی تولید محصولات این شرکت به نسبت سفارشات صورت گرفته در طرح اخیر فروش خودرو، اظهار داشت که تا پایان سال این مهم برطرف خواهد شد و حدود ۲۰ درصد نیز افزایش تولید را به نسبت شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ تجربه خواهیم کرد.

علیمردان عظیمی با اشاره به موضوع ایفای تعهدات طرح فروش این شرکت اظهار کرد:تا ابتدای هفته گذشته، معوقات ما حدود ۱۴ هزار دستگاه است که با توجه به تولید روزانه دو هزار دستگاه، این ۱۴ هزار دستگاه معوقه با تولید یک هفته، از بین خواهد رفت. ضمن این که برنامه افزایش تیراژ تولید روزانه به ۲۳۵۰ دستگاه را در دستور کار داریم.

بنا به گفته وی ۱۱۵ هزار دستگاه خودرو در دور اخیر فروخته شد و همه آنها تا پایان سال تحویل خواهد شد.عظیمی در مورد استقبال از خودروهای برقی در طرح اخیر فروش این شرکت نیز اظهار داشت: «۷۱ هزار نفر هم برای خودروهای برقی ثبت نام کردند که تعدادی هم پول خود را واریز کردند و خودروی خود را تحویل می گیرند. حدود ۳۸۰۰ دستگاه خودرو برقی عرضه شد که ۷۱ هزار نفر برایش ثبت درخواست داشتند.»

وی در ادامه از اجرای طرح فروش جدید محصولات این شرکت تا پایان سال جاری خبر داد و گفت:برنامه ریزی شده که تا پایان سال، طرح فروشی برای بهار و تابستان سال آینده داشته باشیم، همه محصولات هم عرضه خواهند شد.

آمار استقبال از اولین دور فروش خودرو ریرا

مدیرعامل ایران خودرو در مورد استقبال از اولین دور عرضه اولین کراس اوور ملی با نام  ریرا  نیز اعلام کرد: بیش از ۸۵۰ هزار نفر متقاضی برای این خودرو ثبت نام کرده بودند. قریب به ۱۰ هزار دستگاه از این محصول برای تحویل تا پایان سال پذیرش کردیم که این ۱۰ هزار دستگاه حتما تا پایان سال تحویل صاحبان خود خواهد شد.

به گفته علیمردان عظیمی برای سال آینده تیراژ تولید خودرو ریرا قابل رشد است و بدین ترتیب شاهد افزایش چشم گیری در بخش تولید و عرضه خواهیم بود. این اقدام در راستای پاسخ گویی به تقاضا و استقبال مردم از تولیدات داخلی خواهد بود. مدیر ایران خودرو در رابطه با شائبه هایی که در مورد سود هنگفت ایران خودرو از حساب های وکالتی که مطرح می شد، تصریح کرد:

در وهله اول باید گفت که هیچ پولی به حساب ایران خودرو در این ثبت نام ها واریز نشد. دوما در موضوع حساب وکالتی، شورای رقابت و قوانین و مقررات، ما را الزام کرده که حتما متقاضی حساب وکالتی داشته باشد، اما یک ریال از پول های وکالتی به حساب ایران خودرو واریز نشد و یک ریال هم تسهیلات و سود به ایران خودرو تعلق نگرفت.

عظیمی ادامه داد: «این پول در حساب خود افراد بود. از بانک ها هم بپرسید که آیا این پول حساب وکالتی از حساب وکالتی افراد خارج شده یا نه؟ حتی بانک ها وام هم به افراد می دادند، بنابراین منفعت ایران خودرو از وجه بلوکه شده را کاملا تکذیب می کنم؛ تحت هیچ شرایطی از آن حساب نه به حساب ایران خودرو واریز شد و نه تسهیلاتی به ایران خودرو داده شد، این وجوه فقط در بانک ها برای این که مشخص باشد که افراد واقعا متقاضی هستند و توان خرید خودرو را دارند، تعریف شد.»

مزیت روش جدید فروش محصولات ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو در رابطه با روش جدید فروش محصولات این شرکت و تفاوت آن با روش فروش در قالب سامانه یکپارچه گفت: «در فروش یکپارچه هم موضوع حساب وکالتی و هم قرعه کشی وجود داشت، اما خودرو اختصاص داده شده برای زمان هایی نامعلوم و نامشخص به دست خریداران می رسید و حتی مشخص نبود که این خودروها به تولید خواهند رسید یا خیر؛ اما در روش جدید فروش محصولات بر اساس توانایی ها و میزان برنامه تولید، به متقاضیان خودرو اختصاص داده خواهد شد.»

علیمردان عظیمی در ادامه افزود:ممکن است تا پایان سال برخی افراد دیگر هم بتوانند خودرو خریداری کنند، چرا باید این حق را از آن ها تضییع کنیم؟ به طور مثال در آن برهه، ظرفیت سه ساله شرکت پیش فروش شد، اما طی آن مدت ممکن است برخی افراد به شرط سنی برسند، پول شان جور شود، اسناد و مدارک شان تکمیل شود و بنابراین چرا باید حق افراد دیگری را که می توانند سال آینده خودرو بخرند را از بین ببریم؟! ضمن این که تعریف حساب وکالتی و بلوکه کردن وجوه، قوانین و مقرراتی است که اصلا خواست ایران خودرو و سایپا یا هر خودروساز دیگری نیست؛ بلکه قانونی گذاشته شده و ما نیز مکلف به رعایت آن هستیم.

وی با اشاره به گلایه برخی مشتریان از بابت پرداخت وجه بیشتر برای خودروهای جایگزین یادآور شد: «طرح جایگزینی مختص سامانه یکپارچه بود؛ بخشی بسیاری از تعهد ایجاد شده در فروش یکپارچه، بر اساس تولید ما نبود؛ کما این که خود من در مورد خودرو پارس هم به وزارت صمت اعلام کرده بودم که برای خودروی پارس تا قبل فرارسیدن تیرماه ۱۴۰۲ تعهد ایجاد کنند، اما متاسفانه تعهد ایجاد شده بود. به همین دلیل این طرح های جایگزین برای خودروهایی که به دلیل عدم رعایت استانداردهای ۸۵گانه یا توقف تولید و … امکان تولید نداشتند ایجاد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سایت خبری صاحب خبر
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.