آیین نامه واردات خودروی دست دوم قابلیت اجرایی ندارد!
واردات خودرو نو تنها در اختیار چند شرکت است.
انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی و لزوم واردات خودروهای باکیفیت تر با مصرف پایین بنزین در حالی مطرح می شود که بعد از رایزنی های گسترده هنوز خبری از واردات خودروهای دست دوم خارجی به داخل کشور نیست. مدت زمان طولانی است که بحث واردات خودرو خارجی مطرح است اما در همه این سال ها همواره موانعی برای عملی شدن این کار وجود داشته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، در حالیکه گاه و بی گاه از کارشناسان، پلیس، نمایندگان مجلس و ... انتقادهای گسترده ای درباره خودروهای داخلی و کیفیت آنها و مصرف بالای آنها شنیده می شود اما بعد از گذشت بیش از ۳ سال هنوز خبری از واردات خودروهای دست دوم به کشور نیست.
خودروهای بی کیفیت با مصرف بالا یکی از نقدهای همیشگی درباره میزان مصرف بنزین است. محمد رشیدی، عضو هیات رئیسه مجلس در گفت وگوی اخیر خود با تجارت نیوز گفت: «مشکل کمبود بنزین به دلیل کیفیت پایین خودروهای داخلی است و راهکار حل مشکل کیفیت خودروهای داخلی را هم در واردات خودروهای خارجی می داند. به گفته او، یک بار برای همیشه باید تکلیف خودروسازی در داخل حل شود. از نظر رشیدی، اگر واردات خودرو آزاد شود خودروسازان مجبور می شوند یا خود را در سطح خودروسازان خارجی بالا بکشند یا خودبه خود حذف می شوند. از نظر او، ۸۵ میلیون نفر در ایران نباید فدای سر پا نگه داشتن صنعت خودروسازی در کشور شوند.»
رشیدی همچنین یکی از عوامل اصلی اجرا نشدن واردات خودرو خارجی را مافیای حاضر در صنعت خودروسازی می داند و در این باره افزود: «سه سال از تصویب واردات خودرو گذشته و اتفاقی نیفتاده، این اگر دست مافیا نیست پس چیست؟»
انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی و لزوم واردات خودروهای باکیفیت تر با مصرف پایین بنزین در حالی مطرح می شود که بعد از رایزنی های گسترده هنوز خبری از واردات خودروهای دست دوم خارجی به داخل کشور نیست. مدت زمان طولانی است که بحث واردات خودرو خارجی مطرح است اما در همه این سال ها همواره موانعی برای عملی شدن این کار وجود داشته است.
آیین نامه واردات خودروی دست دوم قابلیت اجرایی ندارد، دولت اصلاح کند
رضا علیزاده، رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفت وگو با تجارت نیوز درباره طرح واردات خودروهای دست دوم خارجی و موانع اجرای آن گفت: آیین نامه خودروهای دست دوم به گونه ای نوشته شده که فعلا قابلیت اجرایی شدن ندارد و دولت باید آیین نامه آن را اصلاح کند.
واردات خودرو نو تنها در اختیار چند شرکت است/ باید در زمینه واردات خودروی نو آزادی عمل ایجاد شود
واردات خودروهای نو در جریان است اشکال کار این است که در حد محدود این کار انجام می شود و تنها چند شرکت خاص امکان واردات را دارند که این موضوع هم در آینده باید اصلاح شود و مقداری آزادی عمل در این بخش بیشتر شود.