بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

کدام خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه ارزش خرید دارند؟

یکی از داغ ترین موضوعات حال حاضر بازار دور جدید ثبت نام خودروهای وارداتی است که هم برای خریدارانی که قصد استفاده از خودورها را دارند بسیار جذاب است و هم برای خریدارانی که قصد سرمایه گذاری دارند.

کدام خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه ارزش خرید دارند؟
تین نیوز |

یکی از داغ ترین موضوعات حال حاضر بازار دور جدید ثبت نام خودروهای وارداتی است که هم برای خریدارانی که قصد استفاده از خودورها را دارند بسیار جذاب است و هم برای خریدارانی که قصد سرمایه گذاری دارند.

به گزارش تین نیوز، ابتدا نگاهی به لیست خودروهای این دوره بیندازیم: در مجموع ۲۰ خودرو در لیست وجود دارند که در بین آنها ۹ مدل برای بار اول در این سامانه قرار گرفته اند.

مهمترین سوالاتی که در ذهن هر خریداری ایجاد می شود این است که کدام مدل مناسب سوار شدن و مصرف است و کدام مناسب سرمایه گذاری و خرید و فروش.

خودروهای پرسود!

در ابتدا به جنبه ی سرمایه گذاری این خودروها می پردازیم که احتمالا مخاطبان بیشتری نسبت به مصرف کنندگان عادی دارد و باید گفت که با توجه به لیست فوق دیگر همانند دوره های گذشته نباید به دنبال حاشیه سود بسیار زیاد برای تمام مدل ها باشیم و احتمالا به جز محصولات کیا یعنی  K5 و اسپورتیج که قرار است در نسخه تقریبا فول به بازار راه پیدا کنند و البته میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی، بعید است برای الباقی مدل ها اختلاف قیمت های زیادی را بین عدد ثبت نامی و بازار آزاد در نظر گرفت. در بازار امروز قیمت کیا K5 مدل۲۰۲۴ فول حدود ۵ میلیارد تومان است در حالی که قیمت نهایی آن در سامانه کمتر از سه میلیارد تومان تمام می شود. کیا اسپورتیج هم که قیمت ثبت نامی آن نزدیک به کیا K5 است احتمالا در بازار هم با قیمتی بسیار بالاتر از عدد ثبت نام به فروش برسد چرا که بازار به شدت تشنه ی اینگونه خودروها است که هم برند خوب و قابل اعتمادی دارند و هم در کنار برند خوب ظاهر جذاب و آپشن های رفاهی و ایمنی قابل قبولی را برای خریداران خود فراهم می کنند.در مورد میتسوبیشی اوتلندر هم که قیمت ثبت نامی آن کمی کمتر از اسپورتیج است به نظر می رسد اختلاف قابل توجهی در انتظار عدد بازار آزاد آن باشد.

باقی مدل ها با توجه به نوع برند، عرضه های قبلی و نامشخص بودن تعداد و تداوم واردات آن ها بعید است آن چنان ارزش بالایی برای سرمایه گذاری سه ماهه ی خریداران داشته باشند.

خودروهای مناسب مصرف

اما می رسیم به بررسی خودرو هایی از این دوره که برای مصرف و سواری گرفتن مناسب هستند.

باید گفت که باز هم در صدر این لیست همان خودرو های کیا قرار دارند که با توجه به سواری قابل قبول٬ ظاهر و آپشن های مناسب و خدمات و قطعات در دسترس جزء بهترین گزینه ها می باشند.

بعد از این دو خودرو بهترین سواری برای محصولات اشکودا یعنی اکتاویا و کاروک است که سواری بسیار دلچسبی دارند و البته این دو خودرو مناسب خریدارانی است که مدت ها منتظر خودروهای اروپایی باکیفیت بوده اند.

در بین خودروهای ژاپنی هم میتسوبیشی اوتلندر و هوندا سیتی در لیست بالا جزء خودروهای با کیفیت و خوش سواری محسوب می شوند و تفاوت اصلی آن ها با محصولات اشکودا این است که نمایندگی هوندا و میتسوبیشی واردات را به احتمال زیاد با تعداد و تداوم بیشتر ادامه خواهند داد و طبق رسم بازار ایران خودرویی که تعداد بیشتری در بازار دارد به خودروی خوش خرید و فروش تبدیل می شود و خودرویی که تعداد کمی در بازار دارد٬ حتی اگر کیفیت قابل قبولی داشته باشد٬ محکوم به بدفروشی می شود و در رقابت قیمتی عقب می ماند.

ژاپنی دیگر هم تویوتا لوین توربو شرکت برساوش است که کیفیت خوبی دارد ولی با توجه به قیمت های حال حاضر بازار آزاد که بسیار نزدیک به قیمت ثبت نامی شده اند و با در نظر گرفتن خواب سه ماهه ی سرمایه اصلا گزینه ی به صرفه ای محسوب نمی شود.

سایپا هم قصد واردات کرولا هیبرید را دارد که با قیمت بسیار کمتری نسبت به دوره های قبلی در سامانه قرار گرفته است. یکی از دلایل قیمت کمتر، مدل۲۰۲۳ است که یک مدل پایین تر از مدل روز(۲۰۲۴) است ولی همچنان بسیار به صرفه به نظر می رسد؛ البته در صورت تحویل به موقع آن توسط سایپا و تکرار نشدن تراژدی

تحویل چانگان های سری قبل!

خودروی بعدی تنها گزینه مناسب آفرود در لیست یعنی تانک ۳۰۰ است که مشخصات فنی قابل توجهی از جمله شاسی مستقل بودن را دارد ولی در عین حال گران ترین خودروی این دوره محسوب می شود.

دو خودروی هیبریدی لاماری و بی وای دی سانگ پلاس هم برای علاقه مندان به خودروهای پاک و کم مصرف گزینه های معقولی به حساب می آیند که بی وای دی از کیفیت٬ آپشن و البته قیمت بالاتری نسبت به لاماری برخوردار است.

ام جی هم با دو سدان در لیست فوق خودروهای جذابی را به خریداران عرضه کرده ولی همچنان خریداران در مورد نحوه خدمات و قطعات آن ها و البته خوش قولی فردا موتور بابت زمان عرضه اطلاعی دقیقی ندارند و در واقع احتمالا در هنگام خرید نگرانی خود را اعمال می کنند.

در مورد الباقی خودروها نیز باید گفت که خرید آنها آنقدرها منطقی به نظر نمی رسد و بهتر است به راحتی آن ها را از لیست خرید خود حذف یا آن ها را از بازار آزاد تهیه کنید؛ چراکه در بازار امروز می توان خودرویی مانند جتا را با همان قیمت نمایندگی و البته به صورت اقساط خریداری کرد!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خودروبانک
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.